עמוד 1 מתוך 1

אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותיו

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:08 am
על ידי ביני עמודי גרסי
ישנם הטוענים שזה דווקא עם תשובה, ואם כן לכאורה לשם מה צריך להשמיע לנו על מעלת שמירת שבת כהלכתה? (הרי התשובה מכפרת).

אחד התירוצים הידועים; שעל ידי שמירת שבת לא צריכים ד' חילוקי כפרה, היינו לא צריכים ייסורים או גם מיתה בשביל לכפר על עוונותיו.

ולפי הנ"ל יש לשאול על עשרה הרוגי מלכות, איך יתכן שמתו במיתות קשות ומשונות, הרי בוודאי שמרו שבת כהלכתה?

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:12 am
על ידי איש רגיל
עשרה הרוגי מלכות לא נהרגו על עונותיהם.

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:13 am
על ידי אוצר החכמה
הרוגי מלכות נדונו על עוון הכלל.
אבל לא מובן מה אתה בכלל רוצה, אתה שואל איך מי ששומר שבת, וכל מי שהוא צדיק וודאי לדעתך שומר שבת כהלכתו, וממילא איך יכול בכלל להענש על איזה דבר? למה הגעת להרוגי מלכות ולא שאלת על משה רבינו שוודאי שמר שבת כהלכתו?

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:15 am
על ידי יאיר
עשרת הרוגי מלכות באו לכפר על חטא עשרת (תשע) השבטים. והדברים עתיקין וידועים.
(בספרי הקבלה מובא שהיו גלגולים שלהם).
viewtopic.php?f=17&t=5039

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:17 am
על ידי ביני עמודי גרסי
אני שואל (בעיקר) על פי האר"י ז"ל, שגילה שנענשו על עוון מכירת יוסף - בגילגול הקודם.

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:19 am
על ידי יאיר
זאת בדיוק התשובה..לא השאלה.

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 10:58 am
על ידי ביני עמודי גרסי
הרחבת הדברים:

אני שואל, שאם האריז"ל גילה שנענשו על עוון שבגילגול קודם, אזי יש לשאול; אם שמרו שבת - עוון מניין? (השבת הרי מחקה להם את חובם [שבעבר]!).

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 11:25 am
על ידי ביני עמודי גרסי
אוצר החכמה כתב:הרוגי מלכות נדונו על עוון הכלל.
אבל לא מובן מה אתה בכלל רוצה, אתה שואל איך מי ששומר שבת, וכל מי שהוא צדיק וודאי לדעתך שומר שבת כהלכתו, וממילא איך יכול בכלל להענש על איזה דבר? למה הגעת להרוגי מלכות ולא שאלת על משה רבינו שוודאי שמר שבת כהלכתו?

לא מובן איך לא הבנת אותי?! אני שאלתי פשוט; השבת מכפרת על העוונות באופן שלא יצטרכו ייסורים???!!! = כן!!
כעת; העשרה הרוגי מלכות קיבלו ייסורים?! = כן!! - הכיצד?!?!?! הרי השבת כיפרה להם שלא יצטרכו ייסורים!!! (מה שאין כן אצל משה רבינו - שלא מת בייסורים, וממילא לא שאלתי ואין מקום לשאול על משה רבינו!!!).

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 1:07 pm
על ידי צדק צדק תרדוף
ביני עמודי גרסי כתב:ישנם הטוענים שזה דווקא עם תשובה.[/b]

למה? הרי לא הוזכר בחז"ל כן.

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 3:57 pm
על ידי יאיר
ביני עמודי גרסי כתב:
אוצר החכמה כתב:הרוגי מלכות נדונו על עוון הכלל.
אבל לא מובן מה אתה בכלל רוצה, אתה שואל איך מי ששומר שבת, וכל מי שהוא צדיק וודאי לדעתך שומר שבת כהלכתו, וממילא איך יכול בכלל להענש על איזה דבר? למה הגעת להרוגי מלכות ולא שאלת על משה רבינו שוודאי שמר שבת כהלכתו?

לא מובן איך לא הבנת אותי?! אני שאלתי פשוט; השבת מכפרת על העוונות באופן שלא יצטרכו ייסורים???!!! = כן!!
כעת; העשרה הרוגי מלכות קיבלו ייסורים?! = כן!! - הכיצד?!?!?! הרי השבת כיפרה להם שלא יצטרכו ייסורים!!! (מה שאין כן אצל משה רבינו - שלא מת בייסורים, וממילא לא שאלתי ואין מקום לשאול על משה רבינו!!!).

כנראה הפוך. כבודו לא הבין את כוונת אוצר החכמה.
הרי משה רבינו נענש ולא נכנס לא"י...מדוע?

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 5:29 pm
על ידי שפה ברורה
צדק צדק תרדוף כתב:
ביני עמודי גרסי כתב:ישנם הטוענים שזה דווקא עם תשובה.[/b]

למה? הרי לא הוזכר בחז"ל כן.


כן כ' הטו"ז

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 9:19 pm
על ידי בברכה המשולשת
יש על כך התייחסות של הרדב"ז בתשובתו על הקראים

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ה' אוקטובר 31, 2013 11:51 pm
על ידי עתניאל בן קנז
כל הקושיות על חשבונות שמים, לעולם לא יובילו לתירוץ מוחלט... מי מתיימר להיות 'יודע דעת עליון'.


ואם בכל זאת קשה להרדם בלילה. מנין לך שאכן עשרה הרוגי מלכות שמרו שבת כהלתה...

וטרם שיסקלוני, אבהיר כוונתי. הלא ברור שהקב"ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה. ולפי מעלתם [נשמות השבטים!] אולי היה להם איזה חטא כלשהו... [כענין שמסופר על ר' יצחק מדרוהביטש, ויש מספרים על הבעש"ט, שראה בעצמו פגם חילול שבת, ששמע בגנות תלמיד חכם ולא מיחה. ות"ח בחינת שבת] (ו'עוון' מעין זה, גם מיוחס לתנאים, כגון ראב"ש, בב"מ). // והלא ראב"ע הושחרו שיניו מתעניותיו, על שלא מיחה בשכנתו שיצתה פרתה ברצועה שבין קרניה... ).
אין לנו מושג בתנאים אלו, ולא בעוונתיהם. אולם יתכן שלא הספיק זהירותם בשמירת שבת, למחוק את העוון של מכירת יוסף...

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ש' נובמבר 02, 2013 10:21 pm
על ידי ביני עמודי גרסי
יאיר כתב:כנראה הפוך. כבודו לא הבין את כוונת אוצר החכמה.
הרי משה רבינו נענש ולא נכנס לא"י...מדוע?

משה רבינו לא חווה ייסורים בגופו. רק היה העדר הטבה, - מה שאין כן אצל עשרה הרוגי מלכות שנסרקו ונשרפו על קידוש השם. ועל זה בוודאי השאלה צועקת איה השבת המכפרת???
- למה לא כיפרה להם?????

אנחנו חייבים להאמין בדברי חז"ל הקדושים ששבת מכפר על עוונותיו של האדם!!!! ולא צריך להיות עיקש ונפתל!!

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: ש' נובמבר 02, 2013 10:27 pm
על ידי יאיר
לא קשיא. הא באותו גלגול (מכפר) הא בגלגול אחר.
וא"ת הרי גם השבטים שמרו שבת. ידוע דעל גניבה וגזל חייב לבוא בגלגול (ובמדרש 'וגונב איש ומכרו מות יומת' ולא נעשה בהם כלום)
ועוד,
גם 'כל האומר אשרי ג"פ ביום הרי זה בן העוה"ב' (ועוד מאמרי חז"ל) אתה מבין כפשוטו?!
(סליחה על הסירבול)

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: א' נובמבר 03, 2013 12:40 am
על ידי איש רגיל
יאיר כתב:לא קשיא. הא באותו גלגול (מכפר) הא בגלגול אחר.
וא"ת הרי גם השבטים שמרו שבת.

הא לא קשיא, שאני מצווה ועושה מאינו מצווה ועושה.
ועוד, אף שלא מסתבר לומר כן, מנין לנו שגם השבטים קיימו כל התורה כולה, שמא רק האבות.

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: א' נובמבר 03, 2013 1:10 am
על ידי יאיר
כן כתוב בספרים.
ובעיקר שפתי חכמים מקשה היאך יעקב נשא ב' אחיות, שמעון נשא אחותו דינה ועמרם נשא דודתו ומתרץ בשם הרמב"ן דשמרו רק בא"י.
(וראיתי שבפרשת דרכים מאריך בזה).

Re: אל תקרי מחללו אלא מחול לו - שכל השומר שבת נמחלים עוונותי

פורסם: א' נובמבר 03, 2013 8:15 am
על ידי דניאל
יאיר כתב:ובעיקר שפתי חכמים מקשה היאך יעקב נשא ב' אחיות, שמעון נשא אחותו דינה ועמרם נשא דודתו ומתרץ בשם הרמב"ן דשמרו רק בא"י.
(וראיתי שבפרשת דרכים מאריך בזה).

זו כבר ממש סטיה מנושא האשכול, אבל לגבי שמעון לכאו' אין תי' הרמב"ן מספיק שהרי אחותו מן האם נאסר אף לבני נח.