לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
נושא הדיון כאן הוא במקום שכך משמעות התורה, ולכן צודק תוכן. כמובן שבאמת התנאי לזה הוא שיהיה כך משמעות התורה, או מדברי חז"ל. ולא כל הרוצה לומר שיצחק או אברהם טעו באיזה עניין יכול לומר כן כדרך הפוקרים. (ועל דבר דברי הרמב"ן בחטא אברהם בירידתו למצרים, גם שם הוא משום שלדעתו זה משמעות התורה והכל הולך לדרכו שמעשי אבות סימן לבנים וזה כוונת התורה בדבריה. הדבר פשוט רק משום שראיתי פוקרים שמביאים ראייה לדבריהם מדבריו חשבתי שראוי להדגישו, מלבד זאת שכמובן לא כל מה שהרמב"ן יכול לומר כל אחד יכול לומר)
ושחוט יפה שלא תאכילני נבילה וצודה לי מן ההפקר ולא מן הגזל ובהמשך שם לצוד ציד להביא אם לא ימצא ציד יביא מן הגזל ועיין בת"י פסוק ל"א שמבואר דעשו מצא כלב והביאו לאביו לאוכלו. הרי מפורש שיצחק טעה לחשוב שניתן לסמוך עליו וכי ציד בפיו.
מה זה מפורש שטעה, ע"י אחד הראשונים או על ידך? ואדרבה, כתוב במפרשים שבגלל שלא סמך עליו הוצרך לומר לו שחוט יפה, ,תוכל לשאול אז איך סמך על שחיטתו, אבל מה שכתבתי זה כתוב מפורש.