עמוד 1 מתוך 1

מהחוזה מלובלין

פורסם: ג' נובמבר 26, 2013 11:21 pm
על ידי בנימין אריה
בשם החוזה מלובלין שגוף עב מראה על נשמה גבוהה, מה המקור?

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ג' נובמבר 26, 2013 11:37 pm
על ידי מ.ל.
איזה שטויות..? פחד!!!
(ואם כבר, אפשר לומר בשמו, שנשמה עבה מראה על...)


של נעליך מעל רגליך וקבל נזיפה כדין המבזה ת"ח וצדיק, ואח"כ אולי תבאר מה זו נשמה גבוהה ומה זו נשמה נמוכה, ומאי נפק"מ בזה.

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 1:34 am
על ידי בנימין אריה
אחר קבלת נזיפה...
עיין תפארת ישראל סוף קידושין, ואע"פ שהמדרש הלז שנוי במחלוקת, עיין דגל מחנה אפרים פר' כי תשא שכתב כן על בוצינא קדישא אור שבעת הימים מרנא הבעש"ט זיע"א
הרעיון מובא אולי אפילו משמו בהרבה ספרים כמו ר' צדוק ועוד, אך אני מחפש בספריו של החוזה הק' או אולי אפילו בספרי תלמידיו בשמו, האם ידוע

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 1:43 am
על ידי קולמוס הסופר
בנימין אריה כתב:עיין דגל מחנה אפרים פר' כי תשא שכתב כן על בוצינא קדישא אור שבעת הימים מרנא הבעש"ט זיע"א

איזה ד"ה?

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 1:50 am
על ידי בנימין אריה
ד"ה וראו בני ישראל, והדברים עתיקין...

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 1:55 am
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
דגל מחנה.JPG
דגל מחנה.JPG (105.31 KiB) נצפה 4914 פעמים

איפה מוזכר פה גוף עב? ונשמה גבוהה?

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 8:36 am
על ידי בנימין אריה
מוזכר כאן את הרעיון שנשמות גבוהות כמשה רע"ה נולדו עם מדות רעות

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 10:39 am
על ידי קולמוס הסופר
בנימין אריה כתב:בשם החוזה מלובלין שגוף עב מראה על נשמה גבוהה

בנימין אריה כתב:עיין דגל מחנה אפרים פר' כי תשא שכתב כן על בוצינא קדישא אור שבעת הימים מרנא הבעש"ט זיע"א

בנימין אריה כתב:הרעיון שנשמות גבוהות כמשה רע"ה נולדו עם מדות רעות


מה הקשר?

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 12:01 pm
על ידי בנימין אריה
גוף עב לא הכוונה שמן חלילה, רק גוף שדורש את שלו היינו מדות רעות או תאוות וכדומה, ופשוט.

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 12:04 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
איפה מוזכר הרעיון שמי שיש לו מידות רעות וכדו' זה 'מראה על נשמה גבוהה'?
אולי זה 'יתכן' אבל זה מראה?

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 12:23 pm
על ידי בנימין אריה
כבודו התעבר על ריב לא לו, אני שאלתי שאלה היכן מוזכר הרעיון בספרי החוזה, כי מביאים זאת בשמו, קפץ עלי רוגזו של אחד הכותבים עניתי לו כי הרעיון אינו מושלל, מרע"ה על נשמתו הגבוהה היה לו בטבע מדות רעות

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 12:28 pm
על ידי קולמוס הסופר
בנימין אריה כתב:כבודו התעבר על ריב לא לו, אני שאלתי שאלה היכן מוזכר הרעיון בספרי החוזה, כי מביאים זאת בשמו

חיפשתי הרבה באוצה"ח ולא מצאתי דבר, אולי תכתוב את הנוסח המדויק שמביאים משמו זה יעזור לחיפוש.

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 2:51 pm
על ידי נרו יאיר
לפלא על השואל על החוזה מלובלין שכידוע ראה ברוח קדשו למרחוק ולמה לו מקור?

אך השתא דאתית להכי והבאת גם את הדמ"א אל מרע"ה הלא הן הן הדברים..

כי כידוע כל רע שמגיע אל תיקונו אז אחר כך מאיר באור שבעתיים וזה בכל אדם לפי עניינו,
וכעין כל הגדול מחבירו וכו

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 3:22 pm
על ידי קולמוס הסופר
נרו יאיר כתב:לפלא על השואל על החוזה מלובלין שכידוע ראה ברוח קדשו למרחוק ולמה לו מקור?

הרב בנימין אריה ביקש מקור שהחוזה אכן אמר את הדברים, ולא שאל מה המקור של החוזה.

Re: מהחוזה מלובלין

פורסם: ד' נובמבר 27, 2013 8:12 pm
על ידי נרו יאיר
אה