עמוד 1 מתוך 1

תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 10:37 pm
על ידי יין המשמח
היכן כתוב בשם ר' חיים, שמי שלא מכוון בתפילה אין תפילתו נחשבת תפילה?

וק"ל, הרי פסקו, שבדורותינו שאיננו מכוונים לא חוזרים על חוסר כוונה?

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 10:54 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
השטיקל הראשון של ר' חיים על הרמב"ם הלכות תפילה.
ר חיים על הרמבם.PDF
(518.85 KiB) הורד 251 פעמים

חיים.JPG
חיים.JPG (83.41 KiB) נצפה 3003 פעמים

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 10:55 pm
על ידי חשבונות רבים
לאיזה ר' חיים הכוונה?

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:03 pm
על ידי הוה אמינא
מי זה ר' חיים?? אכן שאלה במקומה.
רבינו חיים הלוי על הרמב"ם.
הבן של הבית הלוי, החתן של רבי רפאל שפירא ונכד של הנצי"ב מוולוז'ין.
הרב של בריסק.
אבא של מרן רי"ז הלוי.
שם משפחתו סולובייצ'יק.

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:05 pm
על ידי עשוי לנחת
יין המשמח כתב:היכן כתוב בשם ר' חיים, שמי שלא מכוון בתפילה אין תפילתו נחשבת תפילה?

כמובן שאי"ז מדוייק.

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:15 pm
על ידי אמסטרדם
ועיי"ש בגליונות החזו"א.

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:41 pm
על ידי חשבונות רבים
קרה כאן משהו ממש מוזר. אני כתבתי את הודעתי דלעיל לפני הודעתו של ר' קולמוס (בהתחייס להרב יין שכתב ר' חיים סתמא) ומשום מה המערכת מציגה אותה לאחריה.

Re: תפילה

פורסם: א' ינואר 19, 2014 11:55 pm
על ידי אמסטרדם
אני דנתי אותך לכף זכות כנ"ל - ומסתמא גם יתר החברים מלבד הוה אמינא שילמד לפעם הבא...

Re: תפילה

פורסם: ב' ינואר 20, 2014 12:19 am
על ידי קולמוס הסופר
חשבונות רבים כתב:קרה כאן משהו ממש מוזר. אני כתבתי את הודעתי דלעיל לפני הודעתו של ר' קולמוס (בהתחייס להרב יין שכתב ר' חיים סתמא) ומשום מה המערכת מציגה אותה לאחריה.

בס"ד
אם שמת לב, ההבדל בין ההודעות שלנו הוא של דקה בלבד, שזה אומר שכשהתחלת לכתוב את ההודעה עדיין לא הופיעה הודעתי, אבל בפועל הודעתי נשלחה ראשונה, כמוך - גם אני לא ראיתי הודעתך כשהתחלתי לכתוב את הודעתי.
חבל על התקלה שיצאה.

Re: תפילה

פורסם: ב' ינואר 20, 2014 2:27 am
על ידי יין המשמח
עשוי לנחת כתב:
יין המשמח כתב:היכן כתוב בשם ר' חיים, שמי שלא מכוון בתפילה אין תפילתו נחשבת תפילה?

כמובן שאי"ז מדוייק.

ליתר דיוק:
ר' חיים אומר שמי שעומד בתפילה וחושב על כל העולם וכו', אין הוא יוצא ידי חובה, אבל מי שיודע שהוא בתפילה אלא שאינו מבין את פיה"מ, או שאינו חושב עליהם תלוי באיזה ברכה הוא נמצא.

ועכ"פ נמצא מזה, שמי שלא חושב בתפילה על התפילה (שהוא עומד לפני הקב"ה וכו') אלא על (לדוג') הסוגיא שהוא עוסק בה, אין זו תפילה.

וכאן מגיעה השאלה, שהרי כיום הדין הוא שלא יחזור, כיון שבלא"ה אינו מכווין?

Re: תפילה

פורסם: ב' ינואר 20, 2014 7:33 pm
על ידי קולמוס הסופר
יין המשמח כתב:וכאן מגיעה השאלה, שהרי כיום הדין הוא שלא יחזור, כיון שבלא"ה אינו מכווין?

הדין שלא יחזור נאמר כשלא כיון פירוש המילות וכדו', אולם כשהיה מתעסק בתפילה צריך לחזור, ובהא לא אמרינן דבלאו הכי אינו מכוון.