עמוד 1 מתוך 1

ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 12:16 pm
על ידי גם זו לטובה
וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶך
מה הכוונה "ערות דבר"?

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 1:14 pm
על ידי בן החבורה
בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 2:11 pm
על ידי גם זו לטובה
בן החבורה כתב:בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'


ראיתי שיש שפירשו לעניין צניעות, ולכן שאלתי את השאלה הנ"ל

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

פורסם: ג' פברואר 04, 2014 6:19 pm
על ידי ידידיה
בן החבורה כתב:בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'

תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנ עמוד א

לא יאמר אדם לחבירו הנראה שתעמוד עמי לערב רבי יהושע בן קרחה אומר אומר אדם לחבירו הנראה שתעמוד עמי לערב אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן הלכה כרבי יהושע בן קרחה ואמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן מאי טעמא דרבי יהושע בן קרחה דכתיב +ישעיהו נח+ ממצוא חפצך ודבר דבר דיבור אסור הרהור מותר

רמי ליה רב אחא בר רב הונא לרבא מי אמר רבי יוחנן דיבור אסור הרהור מותר אלמא הרהור לאו כדיבור דמי והאמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן בכל מקום מותר להרהר חוץ מבית המרחץ ומבית הכסא שאני התם דבעינן +דברים כג+ והיה מחניך קדוש וליכא הכא נמי כתיב +דברים כג+ ולא יראה בך ערות דבר ההוא מיבעי ליה לכדרב יהודה דאמר רב יהודה נכרי ערום אסור לקרות קרית שמע כנגדו מאי איריא נכרי אפילו ישראל נמי לא מיבעיא קאמר לא מיבעיא ישראל דאסור אבל נכרי כיון דכתיב ביה +יחזקאל כג+ אשר בשר חמורים בשרם אימא שפיר דמי קא משמע לן