עמוד 1 מתוך 1

שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ב' פברואר 24, 2014 10:32 am
על ידי בנימין עורך
שמעתי שהרב מרדכי אליהו זצ"ל היה נוהג לעשות סיבוב סביב הרכב לפני שעלה לבית ההוראה כדי לוודא שהוא יציב ולא שתוי.
אשמח מי שיוכל ויודע לאמת את הסיפור הזה.
כמו"כ עוד הנהגות מהגדולים בנושא זה.

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ב' פברואר 24, 2014 10:36 am
על ידי לומד_בישיבה
לצערי ראיתי תשובה ארוכה מרב גדול שהיום גם מותר לרבנים ליטול כדורים פסיכיאטרים ולפסוק.
ככה זה נראה

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ב' פברואר 24, 2014 11:00 am
על ידי אתרוג
סיפור יש לי מהרב יעקב יוסף ז"ל שלא נטל שום כדור הרגעה כדי שיוכל לפסוק.
אגב, בעוד קצת זמן כאשר יאושר הקנביס כמו בצפון קוראיה וזהוי גם המגמה בארצות הברית חוששני שכל רב שלא יטול קנביס לא יקבל הכשר מ ל.ב.נ. (לבן ביקר לעקור וכו') להיות רב.
בפרט שהוא מודה בפה מלא שהוא אינו נקי.
כל הרואה אותו סגנון דיבורו נגד שר האוצר הקודם ועוד הרבה וגם הליטופים שלו איך הוא לוטף את נתניה, מגעיל ממש, וכדומה. מבין מיד שהוא נוטל גם נכון לרגע זה.
ואני מוכן לחתום על כך.
רק חבל שהחרדים לא שוכרים מישהו לעקוב אחריו.
ובעצם ראו מה שדיסקין אומר על ראש האפיקורסים.

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ב' פברואר 24, 2014 5:08 pm
על ידי אמסטרדם
בגדולה שמושה מביא שהגריש"א נשאל שאלה לפני תקיאת שופר ועלה לביתו למשך 25 דקות ואח"כ פסק, והתברר שהלך לישון כיון שקידש מקודם על היין.

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 1:10 am
על ידי הוה אמינא
אני לא מאמין שהגרי"ש הלך לישון לפני התקיעות.
יותר מסתבר שהשאלה היתה אחרי מוסף, ולא ענה מיד בגלל ששתה יין בהפסקה שלפני התקיעות.
ואולי כך כתוב בגדולה שימושה?

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 1:40 am
על ידי לומד_בישיבה
הלוואי וכל הבעלי מקריאים היו נחים לפני התקיעות
והיו מוותרים על המקווה ועל הזוהר.
ואני לא מדבר על כאלו בעלי מקריאים שמעולם לא קראו ולא שנו הלכות תקיעות

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 2:27 am
על ידי אאאא_ב
הדבר פשוט אצלי שמה שאסרה תורה לשתות יין טרם יבדיל בין הטהור וכו' גזירת הכתוב היא. גם מפני שהרי נדב וכו' לא עשו שלא כהלכה גם למ"ד שנכנסו שתויי יין ועוד. שהרי כל בר דעת רואה מיד אם רבו שתו אם לאו. וכך ניתן גם לראות בכל ספרי המחברים.

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 6:34 am
על ידי אמסטרדם
הוה אמינא כתב:אני לא מאמין שהגרי"ש הלך לישון לפני התקיעות.
יותר מסתבר שהשאלה היתה אחרי מוסף, ולא ענה מיד בגלל ששתה יין בהפסקה שלפני התקיעות.
ואולי כך כתוב בגדולה שימושה?

אני מודה שאני כתבתי על סמך הזיכרון [החלש] שלי. והרוצה יבדוק בפנים...

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 6:54 am
על ידי תיקונים
הוה אמינא כתב:אני לא מאמין שהגרי"ש הלך לישון לפני התקיעות.
יותר מסתבר שהשאלה היתה אחרי מוסף, ולא ענה מיד בגלל ששתה יין בהפסקה שלפני התקיעות.
ואולי כך כתוב בגדולה שימושה?

האם בגלל ששתה יין בהפסקה שלפני התקיעות היה אסור לו להורות גם אחר מוסף, כמה זמן יש להמתין מאז שמישהו שותה רביעית יין עד שמותר לו לחזור ולהורות.
והאם מספיק המתנה בעלמא או שצריך לישון כדי שיפוג יינו.
גם מוזר הסיפר. שהרי אצל הליטאים וכך הוא בכל הישיבות אוכלים לפני מוסף ללא קידוש שהרי עדיין אסור בסעודה וכפי שכתב המ"ב שכל מי שעודו אסור בסעודה אינו מתחייב בקידוש.
החסידים נהגו לעשות קידוש וראה במהרי"ח אך בישיבות לא נהגו לעשות קידוש לפני מוסף.

Re: שתה רביעית יין אל יורה.

פורסם: ג' פברואר 25, 2014 3:00 pm
על ידי הוה אמינא
כב' תיקונים צריך קצת להכיר עוד ישיבות ועוד ליטאים