עמוד 1 מתוך 1

יהרג ואל יעבור בעבודה זרה

פורסם: ב' מרץ 10, 2014 11:38 pm
על ידי גאולה בקרוב
ידוע הדיון על העובד מאהבה ומיראה, ושיטת התוס' שאע"פ שפטור לדעת רבא מ"מ יהרג ואל יעבור,
ושיטה שניה שבעבודה זרה שגם עובדיה ידוע שעובדים רק מיראה, א"צ ליהרג.

וכאן באתי על שיטה חדשה בתוס' שבת עב:, שב"מפרש דקעביד מאהבה ומיראה" אין חובה ליהרג. ולכא' היא קולא גדולה.
א. האם הוזכרה שיטה זו בפוסקים.
ב. מה הכוונה "מפרש"? לעצמו או כלפי הגויים? והרי אין מדובר מצד גדרי חילול השם [פרהסיא או שעת השמד] אלא מצד חומרת העבירה, ומה איכפ"ל מה יחשוב הגוי, וא"כ די בפירוש לעצמו? וצ"ע.

Re: יהרג ואל יעבור בעבודה זרה

פורסם: ב' מרץ 10, 2014 11:57 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
איני בקי בנושא אבל אולי תמצא פה משהו.
סנהדרי גדולה ו.PDF
(394.17 KiB) הורד 265 פעמים

Re: יהרג ואל יעבור בעבודה זרה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 3:13 am
על ידי גאולה בקרוב
טוב מאד, רבי קלונימוס! יישר כח גדול.
מבואר, שהיסוד של עבודה זרה ידועה לכולם שהיא מאהבה ומיראה בנוי על ההבנה ש"מפרש" מותר.

Re: יהרג ואל יעבור בעבודה זרה

פורסם: ג' מרץ 11, 2014 7:15 am
על ידי אאאא_ב
כל הערך בפורמט וורד