עמוד 1 מתוך 1

שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ה' מרץ 13, 2014 5:07 pm
על ידי גם זו לטובה
תשובות והנהגות (ה, רכח)- נראה שראוי לכוון קודם הקריאה לצאת המ"ע דאו' דזכירת מעשה עמלק וכו' , וזה מקיים כשמתעורר על כך לשנוא שונאי ה' כעמלק בתכלית השנאה. ע"כ

ולכ' יש קיום לדבריו רק אי נימא דאיכא מצווה למחות את שונאי ה'

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ו' מרץ 14, 2014 1:03 am
על ידי פשוטה של משנה
כ"כ בנצי"ב פ' בשלח

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ו' מרץ 14, 2014 1:04 am
על ידי פשוטה של משנה
כ"כ בנצי"ב פ' בשלח

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ו' מרץ 14, 2014 1:46 am
על ידי איש רגיל
פשוטה של משנה כתב:כ"כ בנצי"ב פ' בשלח

אולי וישלח? ראה כאן viewtopic.php?f=17&t=17346&view=unread#p165175

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ב' מרץ 17, 2014 9:39 am
על ידי ניים ושכיב
גם זו לטובה כתב:ולכ' יש קיום לדבריו רק אי נימא דאיכא מצווה למחות את שונאי ה'
מהציטוט שהבאת לא מובן איך הגעת למסקנה זו.
אך כבר נודע שאין לסמוך על השמועות בפורום בלי לבדוק בפנים, ואולי מישהו יכול להעלות את דברי הגרמ"ש במלואם.

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ב' מרץ 17, 2014 10:16 am
על ידי מה שנכון נכון
תשוה.GIF
תשוה.GIF (38.11 KiB) נצפה 2364 פעמים

תשוה 2.GIF
תשוה 2.GIF (24.18 KiB) נצפה 2364 פעמים

Re: שנאת שונאי השם אם הוי קיום מצוות זכירת עמלק ?

פורסם: ב' מרץ 17, 2014 12:46 pm
על ידי ניים ושכיב
ישר כוחו של הרב משנ"נ.

עכשיו מובן איך הגיעה המסקנה.
אבל לא נראה שזה הפשט. לכאו' הכוונה שקיום מצוות הזכירה כשמכוין לשנוא אותם על זה שהם שונאים את ה', ולא סתם לתכלית נקמה על שנלחמו באבותינו. א"נ שקיום המחיה בזה"ז היא ע''י שנאת שונאי ה' כעמלק, אבל זה לא מבואר בקטע הזה, אולי במקו"א בתשוה"נ.

הנצי"ב נמצא בסו"פ בשלח (יז,יד), והוא לא מדבר לענין מצוות מחיית עמלק שהיא כפשוטו להרוג את כל עמלק, אלא על מצוות הזכירה, שהיא לפי פירושו שלעת"ל ימחה ה' את תעודת עמלק, שהיא לסלק השגחת ה' מן הארץ, ורצו להרוג את ישראל כי ההשגחה מגיעה ע"י הצדיקים, ושיא ההשגחה יהיה כשימלא כבודו את כל הארץ בימות המשיח, וזה במיוחד רוצה הקב"ה שנזכור עיי"ש. וזה לא כדברי התשוה"נ שהזכירה היא הכשר למחיה, וגם לא איירי במה שדייק פותהא"ש שיש למחות את שונאי ה'.