ביטול תורה שלכאו' רגע אחד יותר חמור מכל אכילת תענוג שיאכל כל חייו
אוהב אוצר כתב:שורה אחרונה: הבו עצה כיצד לעבוד בפועל על דברי מרנא החזו"א?
איש רגיל כתב:תענית הראב"ד.
תורה תמימה כתב:?איש רגיל כתב:תענית הראב"ד.
קשר של קיימא כתב:כ' החזו"א באגרות בענין הנהגות לבן תורה (בכוכבית למטה בהערה ובתוכן ענינים כתוב שאלו הנהגות שכתב לבן ישיבה) שמעתי אחד (קצת חצוף) ששאל למה הגדיל מאד ענין מניעת אכילת תענוג בזמן שיש לבן ישיבה עבירות יותר חמורות כדוגמת ביטול תורה שלכאו' רגע אחד יותר חמור מכל אכילת תענוג שיאכל כל חייו
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שיש ירושלמי שעד שאדם מתפלל שייכנסו דברה תורה , שיתפלל שלא יכנסו מעדנים
עשוי לנחת כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שיש ירושלמי שעד שאדם מתפלל שייכנסו דברה תורה , שיתפלל שלא יכנסו מעדנים
זה הירו' הידוע שהובא בתוס', בגוף המכתב של החזו"א
ואגב, זו תשובה לכל התמהים למה זה כ"כ חמור, כי מבואר כאן שזה כעין תנאי והקדמה ללימוד תורה.
יעקב1 כתב:יל"ע מי שבשעות שמרגיש "משבר" ומצב רוח גרוע ומתישיב על אכילת תענוג ואז רווח לו מעט מהרגשה הנ"ל ויותר באפשרותו אז לחזור לעבודת ד', לכאו' לא גרע רפואת הנפש שבילתה אינה עובד ד' כדבעי מרפואת הגוף ויקבל ע"ז שכר אם אכן זוהי כוונתו באכילה ובאמת עוזר לו ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 321 אורחים