עמוד 1 מתוך 1

שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 10:18 pm
על ידי אלף אלפים
האם מי שקנה מחשב ועדיין לא ניתק אותו מקליטת אינטרנט שאינו מסונן יכול לברך שהחיינו ??

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 10:29 pm
על ידי היימישער
לא.

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 10:30 pm
על ידי אלף אלפים
אני צריך מקור וסברא

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 10:34 pm
על ידי היימישער
גם על טלויזיה חדשה יש לך שאלה?

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 10:38 pm
על ידי מה שנכון נכון
שער הציון סימן רכג ס"ק כא
ועיין בחידושי ר' עקיבא איגר שמסתפק לענין בית שלא לברך עד שיקבע בו מזוזה, וכן לענין כלים שצריכין טבילה עד שיטבלם שיהיו ראויין להשתמש בהם. עכ"ל.

[ביאור הלכה סימן רכה ד"ה או על האילן - נראה דאף אם רואה בשבת שאין יכול לתלשו ולאכלו אפ"ה יברך דבאמת כבר נגמר הפרי אלא דארי' הוא דרביע עלה. ועיין בסימן רכ"ג בחי' רע"א במש"כ לענין בנה בית חדש כשעדיין לא קבע מזוזה ובמה שכתבנו שם]. עכ"ל.

ויש לחלק דלמחשב יש שמושים נוספים.

כיוצא בדבר יש לדון במי שקנה כלים מגוי אם יכול לברך עליהם קודם שיכשירם.

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: א' אפריל 13, 2014 11:30 pm
על ידי אמסטרדם
אלף אלפים כתב:האם מי שקנה מחשב ועדיין לא ניתק אותו מקליטת אינטרנט שאינו מסונן יכול לברך שהחיינו ??

יברך על פרי חדש. כנלע"ד.

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: ב' אפריל 14, 2014 12:45 am
על ידי סינון
יעשה "שליטה מרחוק" עם נציגי אוט נט ויברך לאלתר
עוד יל"ד כה"ג על בגד שטרם בדקוהו משעטנז שיש מפוסקי הזמן שמורים להמתין עד שיהיה ראוי לשימוש וכנידון הביה"ל

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: ב' אפריל 14, 2014 12:57 am
על ידי היא שיחתי
הלא פסוק הוא 'בוצע ברך וגו'

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: ב' אפריל 14, 2014 9:13 am
על ידי ארזי ביתר
סינון כתב:עוד יל"ד כה"ג על בגד שטרם בדקוהו משעטנז שיש מפוסקי הזמן שמורים להמתין עד שיהיה ראוי לשימוש וכנידון הביה"ל

אין נדוננו דומה לנדונך כלל. הכא הוא ודאי אסור, התם הוא ספק.

Re: שהחיינו בקניית מחשב עם אינטרנט

פורסם: ב' אפריל 14, 2014 10:28 am
על ידי אלף אלפים
לא הבנתם את השאלה, הרי האיסור הוא בעצם ההחזקה בבית שמא יגלוש, וזה קיים גם אם אינו משתמש, וא"כ הרי יכול כבר להתחיל להשתמש מידשאר שימושים, אלא שמצווה ועומד לנתק, אם כן שמא יכול לברך
וגם לא דמי לבוצע ברך ניאץ ה' שהרי יכול לקנות ע"מ לנתק אלא שמוטל עליו לנתק וצל"ע בכל זה