עמוד 1 מתוך 1

מצווה לפרנס את אשתו

פורסם: ה' אפריל 17, 2014 10:20 pm
על ידי הודו לה' כי טוב
?אני עובד על כתבה על המצווה כדי לפרנס את אשתו של אדם וילדים מבחינה כלכלית. האם ידוע לך על מקורות מעניינים לכך

תודה

Re: מצווה לפרנס את אשתו

פורסם: א' אפריל 20, 2014 6:19 pm
על ידי לא ידען
שאלה - מדוע יש חיוב לשמחה ברגל בבגדים וכדו' ולא נכלל בחיוב הרגיל של לשמח אותה (איני יודע גדרו) ?

אם הגדר כאן הוא חיוב האישה בשמחת יום טוב, מדוע שהבעל יוצרך להיות אחראי לכך שבמצוות אחרות אין דין שחייב לראות שתקיים ?

Re: מצווה לפרנס את אשתו

פורסם: ד' אפריל 23, 2014 8:43 am
על ידי ר_חיים_הקטן
הודו לה' כי טוב כתב:?אני עובד על כתבה על המצווה כדי לפרנס את אשתו של אדם וילדים מבחינה כלכלית. האם ידוע לך על מקורות מעניינים לכך

תודה

יעויין באה"ע ס' ס"ט-ע"ג ובנושאי כלים (בפרט באוצר הפוסקים שתמיד יש שם דברים מעניינים).
אגב, לענין החיוב לקנות בגדים לאשתו לרגל: ע' בפתחי חושן (ירושה ואישות פ"ט הערה קכ"ז) שדן באשה שכבר יש לה מספיק בגדים אם עדיין הבעל חייב לקנות לה בגדים חדשים לרגל.

Re: מצווה לפרנס את אשתו

פורסם: ד' אפריל 23, 2014 9:17 am
על ידי אוצר החכמה
לא ידען כתב:שאלה - מדוע יש חיוב לשמחה ברגל בבגדים וכדו' ולא נכלל בחיוב הרגיל של לשמח אותה (איני יודע גדרו) ?


לא הבנתי את כוונתך. ברור ששמחת הרגל זה דין בין אדם למקום ולא בין בעל לאשתו אבל בלאו הכי האם כל בוקר בעל צריך לקנות בגד לאשתו כי זה משמח אותה?

לא ידען כתב:
אם הגדר כאן הוא חיוב האישה בשמחת יום טוב, מדוע שהבעל יוצרך להיות אחראי לכך שבמצוות אחרות אין דין שחייב לראות שתקיים ?


כל מצווה שצריך ממון בשבילה כגון קרבנות שהיא חייבת הבעל צריך לספק לה את הצורך. ואולי שאלתך לפי ההבנה שזה חיוב על הבעל ולא על האשה כמו שביארו בתוספות במחלוקת אביי ורב יוסף?

Re: מצווה לפרנס את אשתו

פורסם: ד' אפריל 23, 2014 10:40 am
על ידי איש רגיל
ר_חיים_הקטן כתב:אגב, לענין החיוב לקנות בגדים לאשתו לרגל: ע' בפתחי חושן (ירושה ואישות פ"ט הערה קכ"ז) שדן באשה שכבר יש לה מספיק בגדים אם עדיין הבעל חייב לקנות לה בגדים חדשים לרגל.

מה ההו"א לומר שפטור, וכי הבגדים הם בכדי שיהיה לה מה ללבוש? זה הדרך של האשה לשמוח. ואולי כוונתו באשה שמחמת שיש לה בגדים, אינה שמחה כבר בחדשים. וא"כ פשיטא שאין חיוב לקנות לה בגדים, אלא צריך לשמחה באופן אחר.