רבא אמר כגון שבור מלכא וקיסר א"ל רב פפא לרבא הי מינייהו עדיף אמר ליה בחורשיא קא אכיל ליה פוק חזי טיבעא דמאן סגי בעלמא דכתיב ותאכל כל ארעא ותדושנה ותדקנה א"ר יוחנן זו רומי חייבת שטיבעה יצא בכל העולם
רצו בזה כי תקופות ומזלות אשר הם בשמים פעל ה' ונקרעו השמים מעשה ידיו שנאמר כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך וזה כי מן השמים יכול האדם להכיר מהם מעלת הפועל אשר פעל אותם ועל גודל כחו ועל חכמתו כאשר מתבונן במהלך שלהן ובסדר שלהם ולכך האדם מחיוב עליו לדעת ולהכיר את בוראו
כי יש לעיין בדבריהם שיוכל להשיב לשואל כמו שאמרו חכמים ואם ימצא דבר הגון בדבריהם המחזיק האמונה יקבל אך מה שנמצא בדבריהם אף דבר קטון שהוא כנגד אמונת ישראל או אשר נמצא בדברי חכמים אף דבר קטן ח''ו לשמוע להם אך יתבונן בשכלו להשיב על דבריהם כפי שכלו ובזה יהיה זהיר וזריז בכל נפשו להעמיד דבר אמת
, ואי אפשר לפרש יותר, ולכך בני שמע בקולי לאשר איעצך:
תלך בעקבות אבות העולם שהם עשו עיקר לימוד התורה ומצוותיה ודקדוקי המצווה ודקדוקי דקדוקיה, ושאר חכמות אף כי כל ראתה עינם ולא נעלם מהם דבר, מכל מקום דבקו בדרכי התורה בדיניה ובמשפטיה קטן וגדול שם הוא, כי אמרת השם יתברך במצוות הם הצירוף עד שיגיע האדם אל הדבוק בו יתברך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 247 אורחים