הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' יוני 14, 2014 11:26 pm
באמת שלשון התלמוד בב"ב טו. - הכי קאמר להו משה לישראל ישנו לאותו אדם ששנותיו ארוכות כעץ ומגין על דורו כעץ - משמע שהשאלה היתה אם הוא עדיין חי. וכן הבין במדרש אגדה ולשונו "שאלו אם עדיין איוב קיים".
ובמהרש"א שם כתב שאיוב עזב את ארץ עוץ והלך לא"י. וז"ל איוב מעולי הגולה היה ובית מדרשו בטבריא כו'. ודכתיב איש היה בארץ עוץ הוא קודם שעלה מן הגולה וכן למ"ד לעיל בימי המרגלים היה בא"י כדכתיב סר צלם מעליהם היינו אחר כל המעשה דאיוב שהיה בארץ עוץ נתיישב בא"י עד יום מותו וק"ל. עכ"ל.