עמוד 1 מתוך 1

סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ד' יולי 02, 2014 9:49 pm
על ידי בבא בתרא
האם אפשר לעשות סעודת מצוה שקיים מצוות הנחת תפילין

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ד' יולי 02, 2014 10:39 pm
על ידי בברכה המשולשת
כל יום או על הפעם הראשונה?

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 12:42 am
על ידי בבא בתרא
אם לדעתך יש הבדל אדרבה הסבר
אני התכוונתי לשאול מדוע מצאנו סעוודת מצוה בקידוש החודש ופדיון הבן וכמו שביארו כדי לפרסם את המצוה ולא לכל מצוה
ועכ"פ גם אם לא חייבו חכמים מ"מ אם עשה יש לו דין סעודת מצוה

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 8:23 am
על ידי בברכה המשולשת
מצאנו כמה מצוות שיש בהן סעודה בפעם ראשונה ולא אח"כ (למשל מצוות נישואין למ"ד דהוי מצוה- אין על זה סעודת מצוה בכל יום. סעודת בר מצוה- אין סעודה כל יום על זה שהוא מחוייב במצוות)
ומן הסברא בוודאי שא"א לומר שאדם יעשה סעודת מצווה בכל יום. אחרת יכול שכל ימיו יהיו בסעודה על שש המצוות התמידיות ועל ק"ש פעמיים ביום וכו'

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 3:03 pm
על ידי בבא בתרא
אכן זה סברא טובה שרבנן לא יחייבו לעשות סעודה כל יום אבל אם עשה סעודה כדי לפרסם מצוות תפילין וכלשון הראשונים בשאר מצוות יש לו דין של סעודת מצווה ואפשר לאכול בו בשר בתשעת הימים
ואפשר שכל השם סעודת מצווה לאחר החיוב לעשות סעודה ובמקום שאינו חיוב אין עליו שם סעודת מצווה גם כשהסעודה לפרסם את המצווה ונפ"מ בנשים שיעשו סעודה במצוה שאינם מחויבות אם יש עליו שם של סעודת מצווה

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 5:15 pm
על ידי בברכה המשולשת
לא הבנתי. וכי סעודת מצווה זה סעודה שמפרסם בה מצווה? צריך שיהיה גדר הלכתי של שייכות בין המצווה לסעודה

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 7:27 pm
על ידי לומד_בישיבה
מהו הגדר של סעודת מצוה מאריך בה החו"י בארוכה.

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 8:11 pm
על ידי בבא בתרא
חות יאיר? היכן?

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 8:38 pm
על ידי לומד_בישיבה
שו"ת חות יאיר סימן ע

Re: סעודת מצוה על מצוות הנחת תפילין

פורסם: ה' יולי 03, 2014 9:07 pm
על ידי לומד_בישיבה
בענין זה שדן בה החות יאיר הארכתי הרבה במקו"א בגדר סעודת מצוה והמסתעף (אינו באויצר) ובלי נדר בהזדמנות.