עמוד 1 מתוך 1

הרוקח היה שתום העין

פורסם: ו' יולי 04, 2014 6:06 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
ידיעה מעניינת: בפירוש הרוקח עה"ת (במדבר עמ' קד) כתב בזה"ל כשאדם סותם עינו אחת ופותח עינו אחת אז יכול לחשוב בעומק כן מנהגי ע"כ

(ידעתי בני ידעתי שיש לפקפק יחוסו של ספר זה לרוקח.)

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ו' יולי 04, 2014 6:30 pm
על ידי עשוי לנחת
ר_חיים_הקטן כתב:ידיעה מעניינת: בפירוש הרוקח עה"ת (במדבר עמ' קד) כתב בזה"ל כשאדם סותם עינו אחת ופותח עינו אחת אז יכול לחשוב בעומק כן מנהגי ע"כ

(ידעתי בני ידעתי שיש לפקפק יחוסו של ספר זה לרוקח.)

????
היכן כתוב שהיה שתום העין??

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ו' יולי 04, 2014 6:36 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
כן מנהגי.

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ש' יולי 05, 2014 9:40 pm
על ידי עשוי לנחת
ר_חיים_הקטן כתב:
כן מנהגי.

ר_חיים_הקטן כתב:סותם עינו אחת ופותח עינו אחת

זה 'שתום עין' זה?
אולי משהו בעברית שלך שמפריע לך?..

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ש' יולי 05, 2014 9:55 pm
על ידי לייטנר
בפירוש הנ"ל בסך הכל כתוב שאדם שעצום עין אחת וישאיר את השניה פקוחה, יוכל לחשוב יותר לעומק, ומסיים את פירושו שגם הוא (לעיתים) עושה כך.

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ש' יולי 05, 2014 10:01 pm
על ידי שומר קישואין
מהר"י אבוהב היה עיוור בעינו אחת. [שו"ת מהרי"ט ח"ב, טז]

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ש' יולי 05, 2014 10:07 pm
על ידי קולמוס הסופר
שומר קישואין כתב:מהר"י אבוהב היה עיוור בעינו אחת. [שו"ת מהרי"ט ח"ב, טז]

בס"ד
http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=16816&hilit=%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99+%D7%9E%D7%95%D7%9D

Re: הרוקח היה שתום העין

פורסם: ש' יולי 05, 2014 11:42 pm
על ידי חכם באשי
ברור שהכוונה כי בעל הפירוש היה עוצם את עיניו. כך גם מובן מכל ההקשר שם.
ותן דעתך, שהדברים מופיעים גם בחלק 'מכתיבה אשכנזית' של פירוש רבינו אפרים, ושם הושמטו המילים 'וכן מנהגי'!