עמוד 1 מתוך 1

תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 9:22 pm
על ידי צורב
האם אפשר לעשות תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין.

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 9:25 pm
על ידי מרן המשגיח
גיטין ע"ו ב'
אמר אביי תרי תנאי קאמר לה אי מטינא לגליל לאלתר ליהוי גיטא ואי משתהינא באורחא תלתין יומין ולא אתינא ליהוי גיטא הגיע לאנטיפרס וחזר דלא לגליל מטא ולא אישתהויי נמי אשתהי תלתין יומין בטל תנאו

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 12:00 am
על ידי אלי כהן
מרן המשגיח כתב:גיטין ע"ו ב'
אמר אביי תרי תנאי קאמר לה אי מטינא לגליל לאלתר ליהוי גיטא ואי משתהינא באורחא תלתין יומין ולא אתינא ליהוי גיטא הגיע לאנטיפרס וחזר דלא לגליל מטא ולא אישתהויי נמי אשתהי תלתין יומין בטל תנאו

זה לא המקרה שעליו שאל השואל, כי השואל שאל על מקרה שבו שני התנאים התקיימו, בעוד שבמקרה שהבאת אף אחד משניהם לא התקיים.

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 12:04 am
על ידי אלי כהן
צורב כתב:האם אפשר לעשות תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין.


למה לא?
לדוגמה, נניח שאני מתנה "הרי את מקודשת - אם כעת חודש אב, והרי את מקודשת - אם כאן ארץ ישראל". שני התנאים התקיימו, ולכן אין שום מניעה לקידושין.

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 12:04 am
על ידי אוצר החכמה
השואל שאל מה הדין אם עושה שני תנאים שמספיק שיתקיים אחד מהם כדי שיחול הקניין. וזה בדיוק המקרה שהביאו כאן. הגמרא דנה איך יהיה המציאות שתגרום שהתנאי לא יתקיים אבל ברור מהגמרא שאם בא לגליל מייד הגט גט. וזה מה ששאל השואל.

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 1:14 am
על ידי אלי כהן
אוצר החכמה כתב:השואל שאל מה הדין אם עושה שני תנאים שמספיק שיתקיים אחד מהם כדי שיחול הקניין.

דברי השואל מדוייקים: "בכל אחד מהם", ולא "לפחות באחד מהם".

Re: תנאי שמורכב משני דברים שבכל אחד מהם יתקיים הקנין

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 8:57 am
על ידי צורב
אלי כהן כתב:
אוצר החכמה כתב:השואל שאל מה הדין אם עושה שני תנאים שמספיק שיתקיים אחד מהם כדי שיחול הקניין.

דברי השואל מדוייקים: "בכל אחד מהם", ולא "לפחות באחד מהם".

אני מתנצל אם לא כתבתי מדויק, אני עכ"פ התוכנתי כפי שפירשני הרב אוצר החכמה, והראיה מגיטין ראיה ברורה, אולי יל"ד לחלק בין תנאי דמעכשיו לתנאי דע"מ, וצ"ע.