עמוד 1 מתוך 1

דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח שליטא?

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 7:20 pm
על ידי נהר שלום
תשמעון את המשפטים (ז, יב) - נראה לי בס"ד המשפטים ר"ת של מצוות שיש לשמועה או להשמיעה וכמו שנאמר תשמעו"ן
ה - הלל
מ - מגילה
ש - שופר
פ - פרשת זכור
ט - טמא, שהמצורע צריך לצעוק טמא אני
י - יובל היינו פרשת הקהל בשנת היובל
מ - מלך, שמצווה לשמוע מצוותו
(מרכבות ארגמן).

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 8:33 pm
על ידי נהר שלום
ואהבך וברכך והרבך וברך פרי בטנך ופרי ארמתך דגנך ותירשך ויצהרך שגר אלפי אלפיך ועשתרת צאנך (ז, יג) - פירט ז' דברים שיקבלו בהם הברכה ונראה לי שהוא משום שהמשיכו על ידי מעשיהם הטובים שפע מוחין בכל הז' ספירות ולכן דין שיתברכו מכולם.
ואמרתי בס"ד אולי לרמוז הז' ספירות באותם ז' ברכות ויומתק כך:
פרי בטנך - ייסוד, כי רק על ידו זוכה לפרי בטן.
פרי אדמתך - גבורה כי הגשמים יורדים בגבורה לגדל פרי האדמה, לכן נקראים "גבורת גשמים".
דגנך - חסד כי אין לך חסד גדול מזה הנותן פת לחם לעני לסעוד ליבו.
תירושך ויצהרך - נצח והוד כי נצח והוד הם תמיד הולכים יחד, וכן תירוש ויצהר, המשותף בהם ששניהם נוזלים.
שגר אלפיך - מלכות ופירש רש"י הנקבה משגרת ממעיה, והיינו המלכות שהיא נקבה משגרת מקרבה שפע לתחתונים או ח"ו משלחת בהם דינים.
ועשתרות צאנך - תפארת ופירש רש"י המבחר של הצאן, וכן הלומד תורה אחוז בתפארת והוא המובחר שבעם ישראל.
(מרכבות ארגמן).

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 8:39 pm
על ידי נהר שלום
ברוך תהיה מכל העמים (ז, יד) - מעשה באחד שאמר לי: תדע שהברכות שלי יותר משל הגר"ח קניבסקי שליט"א אמרתי לא ח"ו איך אתה יודע דבר כזה?! אמר לי הנה הגר"ח על ערב פסח עושה מסיים כל הש"ס, ערב פסח האחרון אחר סיום הש"ס ואמרתי לו "רבינו יהיה רצון ששנה הבאה שוב תסיים את כל הש"ס" אמר לי הגר"ח "אמן, וכן למר" והנה עברה שנה, הברכה שלי התקיימה, ואכן סיים את הש"ס, והברכה שלו כלל לא התקיימה, לא סיימתה אפילו מסכת אחת...
(מרכבות ארגמן).

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 11:30 pm
על ידי שטיינער
נהר שלום כתב:תשמעון את המשפטים (ז, יב) - נראה לי בס"ד המשפטים ר"ת של מצוות שיש לשמועה או להשמיעה וכמו שנאמר תשמעו"ן
ה - הלל
מ - מגילה
ש - שופר
פ - פרשת זכור
ט - טמא, שהמצורע צריך לצעוק טמא אני
מ - מלך, שמצווה לשמוע מצוותו
(מרכבות ארגמן).

למה לא פירש גם את היו"ד של משפטים.
יו"ד - יבמה "וענתה ואמרה ככה יעשה לאיש וכו'"

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 11:31 pm
על ידי שטיינער
נהר שלום כתב:ברוך תהיה מכל העמים (ז, יד) - מעשה באחד שאמר לי: תדע שהברכות שלי יותר משל הגר"ח קניבסקי שליט"א אמרתי לא ח"ו איך אתה יודע דבר כזה?! אמר לי הנה הגר"ח על ערב פסח עושה מסיים כל הש"ס, ערב פסח האחרון אחר סיום הש"ס ואמרתי לו "רבינו יהיה רצון ששנה הבאה שוב תסיים את כל הש"ס" אמר לי הגר"ח "אמן, וכן למר" והנה עברה שנה, הברכה שלי התקיימה, ואכן סיים את הש"ס, והברכה שלו כלל לא התקיימה, לא סיימתה אפילו מסכת אחת...
(מרכבות ארגמן).

אמת שהברכה של ר' חיים לא התקיימה. אבל מי אמר שהברכה שלו התקיימה, הרי בלא"ה הוא מסיים את הש"ס כל שנה.

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ד' אוגוסט 13, 2014 11:34 pm
על ידי שטיינער
נהר שלום כתב:ואהבך וברכך והרבך וברך פרי בטנך ופרי ארמתך דגנך ותירשך ויצהרך שגר אלפי אלפיך ועשתרת צאנך (ז, יג) - פירט ז' דברים שיקבלו בהם הברכה ונראה לי שהוא משום שהמשיכו על ידי מעשיהם הטובים שפע מוחין בכל הז' ספירות ולכן דין שיתברכו מכולם.
ואמרתי בס"ד אולי לרמוז הז' ספירות באותם ז' ברכות ויומתק כך:
פרי בטנך - ייסוד, כי רק על ידו זוכה לפרי בטן.
פרי אדמתך - גבורה כי הגשמים יורדים בגבורה לגדל פרי האדמה, לכן נקראים "גבורת גשמים".
דגנך - חסד כי אין לך חסד גדול מזה הנותן פת לחם לעני לסעוד ליבו.
תירושך ויצהרך - נצח והוד כי נצח והוד הם תמיד הולכים יחד, וכן תירוש ויצהר, המשותף בהם ששניהם נוזלים.
שגר אלפיך - מלכות ופירש רש"י הנקבה משגרת ממעיה, והיינו המלכות שהיא נקבה משגרת מקרבה שפע לתחתונים או ח"ו משלחת בהם דינים.
ועשתרות צאנך - תפארת ופירש רש"י המבחר של הצאן, וכן הלומד תורה אחוז בתפארת והוא המובחר שבעם ישראל.
(מרכבות ארגמן).

לפחות כמה רמזים כאן דחוקים מאד לטעמי.

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 1:54 am
על ידי נהר שלום
שטיינער כתב:
נהר שלום כתב:ברוך תהיה מכל העמים (ז, יד) - מעשה באחד שאמר לי: תדע שהברכות שלי יותר משל הגר"ח קניבסקי שליט"א אמרתי לא ח"ו איך אתה יודע דבר כזה?! אמר לי הנה הגר"ח על ערב פסח עושה מסיים כל הש"ס, ערב פסח האחרון אחר סיום הש"ס ואמרתי לו "רבינו יהיה רצון ששנה הבאה שוב תסיים את כל הש"ס" אמר לי הגר"ח "אמן, וכן למר" והנה עברה שנה, הברכה שלי התקיימה, ואכן סיים את הש"ס, והברכה שלו כלל לא התקיימה, לא סיימתה אפילו מסכת אחת...
(מרכבות ארגמן).

אמת שהברכה של ר' חיים לא התקיימה. אבל מי אמר שהברכה שלו התקיימה, הרי בלא"ה הוא מסיים את הש"ס כל שנה.

זה סתם בדיחה...

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 1:55 am
על ידי נהר שלום
...

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 1:58 am
על ידי נהר שלום
שטיינער כתב:
נהר שלום כתב:תשמעון את המשפטים (ז, יב) - נראה לי בס"ד המשפטים ר"ת של מצוות שיש לשמועה או להשמיעה וכמו שנאמר תשמעו"ן
ה - הלל
מ - מגילה
ש - שופר
פ - פרשת זכור
ט - טמא, שהמצורע צריך לצעוק טמא אני
מ - מלך, שמצווה לשמוע מצוותו
(מרכבות ארגמן).

למה לא פירש גם את היו"ד של משפטים.
יו"ד - יבמה "וענתה ואמרה ככה יעשה לאיש וכו'"

טעות שלי תקנתי

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 10:12 pm
על ידי נהר שלום
אבניך ברזל ומהרריך תחצוב (ח, ט)
אבניה רומז לבניה היינו ישראל בזכות מי יורשים את הארץ? האבות ואמהות הקדושים, האמהות רמוזות במלה ברז"ל ר"ת בלהה רחל זלפה לאה, והאבות רמוזים בר"ת אבניה ברזל ומהרריה תחצוב ר"ת אבות.
(מרכבות ארגמן).

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 10:22 pm
על ידי נהר שלום
ארץ חיטה וכו' (ח, ח)
נראה לי בס"ד להמתיק בו חלקי התורה השונים
ארץ חיטה: תלמוד בבלי שהוא העיקר כמו הלחם.
שעורה: תלמוד ירושלמי שני לגמרא שאם אין גמרא הולכים לפי התלמוד הירושלמי.
וגפן: זוהר הקדוש כי מהגפן יצא יין ונכנס יין יצא סוד.
ותאנה: אגדות המכסות על דברים עמוקים כמו עלי התאנה שכסו את אדם וחוה.
ורימון: מדרשים שמרובים כרימון.
ארץ זית שמן: הלכות הקשות כמו הזית המר וסופו שמן מתוק.
ודבש: חומש שהכל אוהבים לשמוע חידושים על פרשת השבוע.
(מרכבות ארגמן).

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: ש' אוגוסט 16, 2014 10:49 pm
על ידי משכיל אל דל
שבעת המינים - כל מה שאדם צריך למזונותיו:

חיטה - מאכל אדם, לחם.
שעורה - מאכל בהמה (וממילא: חלב, בשר)
גפן - משקה
תאנה - ממתיק (עיגולי דבלה)
רימון - פרי
זית - שמן (ואנרגיה, גם לתאורה)
תמר - ממתקים

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 4:59 pm
על ידי נהר שלום
משכיל אל דל כתב:שבעת המינים - כל מה שאדם צריך למזונותיו:

חיטה - מאכל אדם, לחם.
שעורה - מאכל בהמה (וממילא: חלב, בשר)
גפן - משקה
תאנה - ממתיק (עיגולי דבלה)
רימון - פרי
זית - שמן (ואנרגיה, גם לתאורה)
תמר - ממתקים

יש"כ

Re: דברי תורה לפרשת עקב - איך ברכה של עה"א יותר משל הגר"ח של

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 11:40 pm
על ידי שיף
שטיינער כתב:
נהר שלום כתב:ברוך תהיה מכל העמים (ז, יד) - מעשה באחד שאמר לי: תדע שהברכות שלי יותר משל הגר"ח קניבסקי שליט"א אמרתי לא ח"ו איך אתה יודע דבר כזה?! אמר לי הנה הגר"ח על ערב פסח עושה מסיים כל הש"ס, ערב פסח האחרון אחר סיום הש"ס ואמרתי לו "רבינו יהיה רצון ששנה הבאה שוב תסיים את כל הש"ס" אמר לי הגר"ח "אמן, וכן למר" והנה עברה שנה, הברכה שלי התקיימה, ואכן סיים את הש"ס, והברכה שלו כלל לא התקיימה, לא סיימתה אפילו מסכת אחת...
(מרכבות ארגמן).

אמת שהברכה של ר' חיים לא התקיימה. אבל מי אמר שהברכה שלו התקיימה, הרי בלא"ה הוא מסיים את הש"ס כל שנה.

כך היה רגיל לספר על עצמו הגר"י גלינסקי זצ"ל, אל תזלזלו בברכות שלי שהרי הם מתקיימים יותר משל הגרח"ק