עמוד 1 מתוך 1

האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 12:05 pm
על ידי בעל תריס
זו לא בדיחה.
כהן קרח פסול לעבודה משום שאינו שווה בזרעו של אהרן וא"כ יש לחקור מה הדין בכהן שגילח את ראשו כמנהג חלק מן החסידים אם חשיב כמום עובר או לא?

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 12:20 pm
על ידי הכהן
ואמשיך באותה מנגינה:
גידול פאות הראש כמנהגם הוי כפרוע ראש?

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 12:32 pm
על ידי בעל תריס
הכהן כתב:ואמשיך באותה מנגינה:
גידול פאות הראש כמנהגם הוי כפרוע ראש?
זה תלוי לכאורה אם מסלסל הפאות היטב דאז יש להקל כדאיתא בתוספות על שמואל הנביא דלא מקרי פרוע ראש אבל אותם שאינם מסלסלים זה באמת בעיה.

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 12:33 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
יש חילוק בין קרח לבין מי שגילח את כל שערו. במי שגילח את כל שער נראים על ראשו זיפים (stubble) של שער משא"כ במי שהוא קרח אין לו כלום על ראשו. כנלע"ד.

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 12:38 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
בעל תריס כתב:
הכהן כתב:ואמשיך באותה מנגינה:
גידול פאות הראש כמנהגם הוי כפרוע ראש?
זה תלוי לכאורה אם מסלסל הפאות היטב דאז יש להקל כדאיתא בתוספות על שמואל הנביא דלא מקרי פרוע ראש אבל אותם שאינם מסלסלים זה באמת בעיה.

כ"כ האור שמח (ביאת המקדש פ"א הי"א).

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 2:13 pm
על ידי בברכה המשולשת
על גידול פאות בהקשר זה כבר היה אשכול (ושאלה זו אינה נוגעת רק לחסידים)

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 2:37 pm
על ידי בין הזמנים
בעל תריס כתב:זו לא בדיחה.
כהן קרח פסול לעבודה משום שאינו שווה בזרעו של אהרן וא"כ יש לחקור מה הדין בכהן שגילח את ראשו כמנהג חלק מן החסידים אם חשיב כמום עובר או לא?

זו לא בדיחה.
כהן שהוסיף על אחד מבגדי כהונה פסול לעבודה, וא''כ יש לחקור מה הדין בכהן שענב לצאוורו עניבה כמנהג חלק מן המתנגדים אם חשיב כהוספה על הבגדים או לא...
איני מבין מה קשר לחסידים לעסק, שאל בפשטות: האם גילוח כל הראש חשיב כקרחת או כמום עובר [דרך אגב: בעל מום עובר פסול לעבודה].
ולעצם הענין - יחזקאל מד כ "וראשם לא יגלחו ופרע לא ישלחו כסום יכסמו את ראשיהם", ובמפרשים: רש''י והרד''ק מפרשים שלא יגלחו כל שער ראשיהם, המצודות מסביר שלא יגלחו בכל עת את ראשיהם, המלבי''ם מסביר דלא יגלחו באופן הרגיל אלא באופן 'כסימה' המבואר במס' נדרים תספורת בן אליעשה, המשך חכמה מסביר [בהפטרת פרשת אמור] דהכונה שלא יגלחו את כל הראש אלא ישאירו ככוסמין את ב' פאותיו [ומכאן ראיה שאת שאר הראש מותר לגלח, דאל''כ אין מניעה לגלח את שער הפיאות כיון דראשו מגיע לעיקרו, אלא ע''כ דמיירו בגילוח ממש, וכל אזהרת הקרא אינו אלא על גילוח הפיאות]

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 2:46 pm
על ידי יורד ומתעה
בין הזמנים כתב:איני מבין מה קשר לחסידים לעסק, שאל בפשטות: האם גילוח כל הראש חשיב כקרחת או כמום עובר

רק שכמובן אם השאלה היתה נשאלת כך כמות הצפיות באשכול זה היתה קטנה בחצי.
לא פעם ראשונה שאני משגיח בכך שיש בפורומנו יותר מדי אנשים שכל עניינם באשכולות פרובוקטיביים.

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 4:00 pm
על ידי סכינא חריפא
בברכה המשולשת כתב:על גידול פאות בהקשר זה כבר היה אשכול (ושאלה זו אינה נוגעת רק לחסידים)

viewtopic.php?f=7&t=13856#p129372

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: ב' אוגוסט 18, 2014 4:41 pm
על ידי רחמים
בעל תריס כתב:זו לא בדיחה.
כהן קרח פסול לעבודה משום שאינו שווה בזרעו של אהרן וא"כ יש לחקור מה הדין בכהן שגילח את ראשו כמנהג חלק מן החסידים אם חשיב כמום עובר או לא?

וז"ל הרמב"ם הלכות כלי המקדש פרק ה הלכה ו
ואינו מספר בתער אלא בזוג ראש שערה זו בעיקר זו עד שיראה כאילו הוא צמח כאחת שנאמר ראשם לא יגלחו ופרע לא ישלחו כסום יכסמו את ראשיהן.


מוכח תספורת בתער נאסרה רק לכהן גדול.

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: ב' אוגוסט 18, 2014 5:26 pm
על ידי צופר הנעמתי
יורד ומתעה כתב:
בין הזמנים כתב:איני מבין מה קשר לחסידים לעסק, שאל בפשטות: האם גילוח כל הראש חשיב כקרחת או כמום עובר

רק שכמובן אם השאלה היתה נשאלת כך כמות הצפיות באשכול זה היתה קטנה בחצי.
לא פעם ראשונה שאני משגיח בכך שיש בפורומנו יותר מדי אנשים שכל עניינם באשכולות פרובוקטיביים.

גם אני שמתי לב לתופעה. מעניין גם שהרבה פעמים הניקים שפותחים אשכולות כאלו קשורים לשטן הוא מלאך המוות וצ"ע.

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: ג' אוגוסט 19, 2014 1:36 am
על ידי נהר שלום
יורד ומתעה כתב:
בין הזמנים כתב:איני מבין מה קשר לחסידים לעסק, שאל בפשטות: האם גילוח כל הראש חשיב כקרחת או כמום עובר

רק שכמובן אם השאלה היתה נשאלת כך כמות הצפיות באשכול זה היתה קטנה בחצי.
לא פעם ראשונה שאני משגיח בכך שיש בפורומנו יותר מדי אנשים שכל עניינם באשכולות פרובוקטיביים.

ולכן מי שחכם כותב כותרות מושכים זה בעיה?

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: ה' מאי 30, 2019 9:56 pm
על ידי זנב לשועלים
רחמים כתב:
בעל תריס כתב:זו לא בדיחה.
כהן קרח פסול לעבודה משום שאינו שווה בזרעו של אהרן וא"כ יש לחקור מה הדין בכהן שגילח את ראשו כמנהג חלק מן החסידים אם חשיב כמום עובר או לא?

וז"ל הרמב"ם הלכות כלי המקדש פרק ה הלכה ו
ואינו מספר בתער אלא בזוג ראש שערה זו בעיקר זו עד שיראה כאילו הוא צמח כאחת שנאמר ראשם לא יגלחו ופרע לא ישלחו כסום יכסמו את ראשיהן.


מוכח תספורת בתער נאסרה רק לכהן גדול.
איך מוכח מהרמב"ם ככה?

לגבי השאלה יש לההביא קצת ראיה שגם אם נימא שלא מקרי אינו שווה בזרעו של אהרן הרי ר"י פוסל קרחנין משום מראית עין
ובזה לכאורה פשוט דלעניין מראית עין אין חילוק בין שטבעו כך או שעשה כן בידים ולא מסתבר שחכמים מקילים יותר מר"י

Re: האם כהן חסיד כשר לעבודה?

פורסם: ו' מאי 31, 2019 12:04 am
על ידי עמקן
אני לא מבין למה מרשים כותרות פרובקטביות כאלו.