עמוד 1 מתוך 1

עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים בבשר?

פורסם: ש' ספטמבר 27, 2014 7:40 pm
על ידי אלי כהן
.

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 9:24 am
על ידי בברכה המשולשת
הרי גם אדה"ר נצטווה בו' מצוות

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 3:31 pm
על ידי אלי כהן
בברכה המשולשת כתב:הרי גם אדה"ר נצטווה בו' מצוות


רק על שש, אבל לא נצטווה על אבר מן החי. כמו כן, כפי שכבר כתבתי, נשאר גם לברר האם עוג וצאצאיו (אשר יתכן כי חלקם חיים איתנו גם היום) הותרו באכילת בשר.

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 3:36 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
לכאורה כל אלו מ"בני הנפילים" היו גם מבני אדם הראשון שהרי נולדו מ"בני אלהים" (מלאכים) שבאו על "בנות האדם" (נקבות מבני אדם) וא"כ זיל בתר אימיה וחייבים עכ"פ בו' מצוות כמו אדה"ר.
אלי כהן כתב:
בברכה המשולשת כתב:הרי גם אדה"ר נצטווה בו' מצוות

רק על שש, אבל לא נצטווה על אבר מן החי. כמו כן, כפי שכבר כתבתי, נשאר גם לברר האם עוג וצאצאיו (אשר יתכן כי חלקם חיים איתנו גם היום) הותרו באכילת בשר.

כבר כתבתי באשכול אחר ש"רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים" ולכאורה בזמן הזה לא נשאר לנו מן הנפילים כלל.

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: א' ספטמבר 28, 2014 4:12 pm
על ידי אלי כהן
ר_חיים_הקטן כתב:לכאורה כל אלו מ"בני הנפילים" היו גם מבני אדם הראשון שהרי נולדו מ"בני אלהים" (מלאכים) שבאו על "בנות האדם" (נקבות מבני אדם) וא"כ זיל בתר אימיה וחייבים עכ"פ בו' מצוות כמו אדה"ר.


כבר עניתי שנשאר לברר האם עוג נאסר באבר מן החי והאם הותר באכילת בשר.

ר_חיים_הקטן כתב:
אלי כהן כתב:
בברכה המשולשת כתב:הרי גם אדה"ר נצטווה בו' מצוות

רק על שש, אבל לא נצטווה על אבר מן החי. כמו כן, כפי שכבר כתבתי, נשאר גם לברר האם עוג וצאצאיו (אשר יתכן כי חלקם חיים איתנו גם היום) הותרו באכילת בשר.

כבר כתבתי באשכול אחר ש"רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים" ולכאורה בזמן הזה לא נשאר לנו מן הנפילים כלל.


אף אי יהיבנא לך כל דילך דאכן כוונת הפסוק היא שעוג היה היחיד שנשאר מלפני המבול, אכתי הפסוק לא שולל שאחרי המבול עוג הביא צאצאים וצאצאי צאצאים וכו' שחלקם חיים איתנו גם היום.

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: ג' ספטמבר 30, 2014 1:46 am
על ידי ארץ
אלי כהן כתב:
ר_חיים_הקטן כתב:כבר כתבתי באשכול אחר ש"רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים" ולכאורה בזמן הזה לא נשאר לנו מן הנפילים כלל.


בפשטות כוונת הפסוק היא שעוג היה היחיד שנשאר מלפני המבול, אבל הפסוק לא שולל שאחרי המבול עוג הביא צאצאים וצאצאי צאצאים וכו' שחלקם חיים איתנו גם היום.

בפשטות כוונת הפסוק היא שעוג היה היחיד שנשאר ממלחמת המלכים "ובארבע עשרה שנה בא כדרלעמר והמלכים אשר אתו ויכו את רפאים בעשתרת קרנים" [בראשית יד ה]
או לפי הרמב"ן ממלחמת בני עמון.

ואולי ישנם צאצאים מהם, אבל אין להם את התכונות של הרפאים.

Re: עוג "הפליט" וצאצאיו חיבים ב-ז' מצוות "בני נח"? ומותרים ב

פורסם: ג' ספטמבר 30, 2014 8:05 am
על ידי אלי כהן
ארץ כתב:
אלי כהן כתב:
ר_חיים_הקטן כתב:כבר כתבתי באשכול אחר ש"רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים" ולכאורה בזמן הזה לא נשאר לנו מן הנפילים כלל.


בפשטות כוונת הפסוק היא שעוג היה היחיד שנשאר מלפני המבול, אבל הפסוק לא שולל שאחרי המבול עוג הביא צאצאים וצאצאי צאצאים וכו' שחלקם חיים איתנו גם היום.

בפשטות כוונת הפסוק היא שעוג היה היחיד שנשאר ממלחמת המלכים "ובארבע עשרה שנה בא כדרלעמר והמלכים אשר אתו ויכו את רפאים בעשתרת קרנים" [בראשית יד ה]
או לפי הרמב"ן ממלחמת בני עמון. ואולי ישנם צאצאים מהם, אבל אין להם את התכונות של הרפאים.


כל מה שכתבתי היה אליבא דר' חיים הקטן שמפרש שכוונת הפסוק (לפי הפשט) היא שרק עוג נשאר מלפני המבול, ועל זה הערתי - דאף אי יהיבנא ליה כל דיליה דאכן זו כוונת הפסוק - אכתי דילמא אחרי המבול עוג הביא צאצאים וצאצאי צאצאים וכו' שחלקם חיים איתנו גם היום, וא"כ מנא לן שגם הם חייבים באיסור אבר מן החי ומנא לן שמותרים באכילת בשר - והא אף אחד מאבותיהם לא קיבל איסורים והתרים אלו.