קריינא דאיגרתא כתב: מחמת החרם של רבני צפת נגד מי שמעשר פירות שביעית
קריינא דאיגרתא כתב:כידוע הגר"א לא רצה לבוא לארץ ישראל כי סבר כדעת המבי"ט שיש קדושת שביעית על פירות נכרי, אולם מכיון שאינו הפקר לא יכל לעשר את הפירות והירקות (בנכרי אין איסור ספיחין) מחמת החרם של רבני צפת נגד מי שמעשר פירות שביעית, ,
בברכה המשולשת כתב:קריינא דאיגרתא כתב:כידוע הגר"א לא רצה לבוא לארץ ישראל כי סבר כדעת המבי"ט שיש קדושת שביעית על פירות נכרי, אולם מכיון שאינו הפקר לא יכל לעשר את הפירות והירקות (בנכרי אין איסור ספיחין) מחמת החרם של רבני צפת נגד מי שמעשר פירות שביעית, ,
מנין "כידוע" זה, שלא היה ידוע לבני אדוננו הגר"א
צופר הנעמתי כתב:הכותרת מוטעית. מי שמחמיר לא לקנות פירות נכרי זה החזו"א, המבי"ט התיר בפירוש רק מצריך לנהוג בהם קדו"ש (וגם זה לא בכל הפרטים).
יעקובי כתב:קריינא דאיגרתא כתב: מחמת החרם של רבני צפת נגד מי שמעשר פירות שביעית
ראשית דבר יש כאן טעות יסודית, החרם היה נגד מי שלא מעשר פירות שביעית.
שאלה קשה יותר, מה יעשו אלו לאחר זמן הביעור? וכגון מי שאביו או חמיו אינם מקפידים ע"ז, ואנחנו לא נדע מה נעשה והאי גברא נמי בהאי פחדא יתיב.קריינא דאיגרתא כתב:כידוע הגר"א לא רצה לבוא לארץ ישראל כי סבר כדעת המבי"ט שיש קדושת שביעית על פירות נכרי, אולם מכיון שאינו הפקר לא יכל לעשר את הפירות והירקות (בנכרי אין איסור ספיחין) מחמת החרם של רבני צפת נגד מי שמעשר פירות שביעית,
מה למעשה עושים רבבות המקפידים להביא דוקא מחו"ל, האם כאשר הם מתארחים אצל קרובי משפחה שמגישים להם ירקות של 'נכרי' שלכאורה אין להם כל בעיה לאכול אם הם שומרים על זה קדושת שביעית, אבל מה הם עושים עם מעשר, האם הם לא חוששים לחרם? ואם חוששים מה העצה,
מן השורה כתב:מה יועיל הפקר אחרי שעבר זמן הביעור והפירות נאסרו ?
סכינא חריפא כתב:מנחת שלמה סימן נא אות נז ועוד פוסקים ואין לי פנאי לחפש
לא ברורמן השורה כתב:ובעיקר קולת הרב אז נדברו, הנה בכל מקום מי שטועה בהלכה הרי הוא שוגג ולא אנוס!, אלא שמדמים כנראה את דין זה להדין שיחיד שעשה בהוראת ב"ד נחשב אנוס, אע"פ שתלמיד שהגיע להוראה וידע שטעו נחשב שוגג ולא אנוס, כי מי שלא הגיע להוראה הוא הולך אחר רבותיו הוא אנוס.
א"כ מי שאביו או חמיו הגיעו להוראה, לא יועיל עצה זו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 239 אורחים