עמוד 1 מתוך 1

מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ג' אוקטובר 28, 2014 11:07 am
על ידי ברי היזיקא
במנחות עו, ב אמרו:
העומר היה בא עשרון משלש סאין, שתי הלחם שתי עשרונים משלש סאין, לחם הפנים עשרים וארבע עשרונים מעשרים וארבע סאין

ועיינו שם בגמרא שהקובע הוא האם המנחה באה מישן או מחדש וכן אם באה משעורים או מחיטים [שיש בהם פחות סובין]

מה הדין כל המנחות כולן? מכמה סאין היה מנפה את הקמח שהרי כולן באות מהישן ומחטים, א"כ צריך להיות דינן כמו לחם הפנים!

האם יש לנו מקור מפורש לכך?

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ד' אוקטובר 29, 2014 5:12 pm
על ידי אביאסף
אין מקור מפורש מפני שאין שום דין כזה, בעומר שתי הלחם ולחם הפנים שהם משל צבור וקבוע להם זמן היתה תקנ"ח מיוחדת המבוארת במשנה (וג"ז למעלה בעלמא ואינו מעכב כמ"ש בגמ' שם) אבל בשאר מנחות לא היתה שום תקנה אלא כפי עיקר הדין שצריך להביא מן המובחר ותו לא.

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ה' אוקטובר 30, 2014 8:56 am
על ידי ברי היזיקא
לא נכון!

עיין אדרת אליהו להגר"א ריש פרשת וירא

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ה' אוקטובר 30, 2014 2:25 pm
על ידי אביאסף
אמת הדבר! כך כתוב שם והדרנא בי. (ובאמת שגגה היא שנפלטה מקולמוסי לכתוב שאין שום מקור כי מי יוכל לומר דבר כזה, אמנם היה פשוט לי מן הסוגיא והר"מ שאין דין כזה וחשבתי מהיכי תיתי שימצא מי שיאמר כן בלא שום מקור מחז"ל או מהראשונים, אבל הא קמן שנתבדיתי וכן ברור מללו שפתי אדונינו הגר"א דרב גובריה לומר כן מנפשיה, ואע"פ שיש לי להשיב מ"מ מי יבוא אחר המלך).

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 9:30 am
על ידי ר_חיים_הקטן
כידוע קיים סתירה בין שיעורי הקרבנות והמנחות בספר יחזקאל לבין מה שכתוב בפרשת פינחס ויש מיישיבים עכ"פ ענין המנחות שמה שנקט יחזקאל זהו שיעור הקמח הבלתי-מנופה משא"כ התורה דיברה בשיעור סולת אחרי הניפוי עיין עליו.

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 10:09 am
על ידי ברי היזיקא
אולי זה הקטן גדול יהיה ויוסיף לנו מקורות על השערתו????

Re: מכמה סאין חיטים וקמח באה הסולת של כל המנחות?

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 10:19 am
על ידי ר_חיים_הקטן
רש"י יחזקאל מה:כד ושיטמ"ק מנחות מד: