מבואר בגמ' סוכה ז, ב: גברא באמתא יתיב.
האם כלל זה נאמר גם על מצב שאדם עומד, או רק כשהוא יושב?
אולי כשעומד הוא רחב פחות?
בגמרא לעולם גברא באמתא יתיב. הנה החוש מעיד דאדם כשהוא יושב מחזיק יותר מכשהוא עומד אפילו יושב כישיבת אנשי מזרח שרגליהם תחתיהם ולכן א"ש מה דנקט ר' יוחנן אם יש בהקיפה כדי לישב כ"ד ב"א ולא משער כדי להעמיד כ"ד ב"א דנקל יותר אלא ע"כ דבעמידה אין אדם מחזיק אמה ואין השיעור מכוון ולכן נקט לישב ולפ"ז גם כששוכב האדם לארכו אינו מחזיק אמה ברוחב במקום שכיבתו דבזה שוה לעומד ולכן לא הבנתי מה שהקשו התוס' בב"ב (קא א ד"ה ורחבן) אמה דאמרינן שם ורחבן ששה ממה דאמרינן הכא גברא באמתא יתיב דשם משמע דעם הארון לא מחזיק הרוחב רק אמה ע"ש שנדחקו לחלק בין לבישת חי ללבישת מת אבל לפ"ז הרי לק"מ דשם שהמת שוכב אינו מחזיק רחבו אמה אבל הכא דאיירי מאדם היושב זה ודאי מחזיק יותר:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 311 אורחים