עמוד 1 מתוך 1

החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ב' נובמבר 03, 2014 9:52 pm
על ידי סכינא חריפא
וצריך להבין, הפסד מרובה של מי? הרי הירקות קדושים בקדושת שביעית והם הפקר.

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ב' נובמבר 03, 2014 9:58 pm
על ידי בברכה המשולשת
כמדומני שמדובר באוצר בי"ד

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ב' נובמבר 03, 2014 10:00 pm
על ידי חלניקער
כפשוט שמדובר באוצר בי"ד.

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ב' נובמבר 03, 2014 10:09 pm
על ידי צולניק
מה בין אוצר בי"ד להפקר, ולפו"ר אף הפסד של הציבור נחשב להפסד.

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ג' נובמבר 04, 2014 7:09 pm
על ידי סכינא חריפא
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שמדובר באוצר בי"ד

כשהם גדלים עדיין אינם אוצר בית דין, ומה ההיתר להפוך אותם לאוצר ושוב להתיר מהפסד מרובה?

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ג' נובמבר 04, 2014 7:58 pm
על ידי מחולת המחנים
היכן מצאנו אוצר בי"ד בירקות?

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ג' נובמבר 04, 2014 8:02 pm
על ידי סכינא חריפא
מחולת המחנים כתב:היכן מצאנו אוצר בי"ד בירקות?

למה לא? הרי החזו"א התיר בהשרשה קודם שביעית

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ג' נובמבר 04, 2014 9:38 pm
על ידי בברכה המשולשת
סכינא חריפא כתב:
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שמדובר באוצר בי"ד

כשהם גדלים עדיין אינם אוצר בית דין, ומה ההיתר להפוך אותם לאוצר ושוב להתיר מהפסד מרובה?


למיטב ידיעתי את התחלת הפעולות בשישית עושים כבר תחת אוצר בי"ד

Re: החזו"א התיר ספיחים בנביטה קודם שביעית משום הפסד מרובה

פורסם: ד' נובמבר 05, 2014 6:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
סוף סוף זה הפסד מרובה של עמך ישראל, שרוצים לאכול ולא תמיד קל להשיג ירקות אחרים.
ולאלה שמתירים לאכול שמור ונעבד - ההיתר הזה יכול לצרף אליו בדיעבד גם אכילת מה שמוכרים היום בכינוי "היתר מכירה ללא ספיחין", שאם כי בוודאי ראוי להמנע מלקנותו כדי לא לחזק ידי העושים זאת, אך אם בדיעבד נקנה וכיו"ב - יש מקום להתיר אכילתו כי לא חל עליו שום איסור.