עמוד 1 מתוך 1

גר שאוכל רבנות

פורסם: ה' נובמבר 06, 2014 11:07 pm
על ידי ממרומי היער
שאלה :
האם נכרי שהתגייר וקיבל על עצמו את כל המצוות אך בעניין דעת החזון איש בעניין חשמל בונה בשבת הוא סובר כהחולקים, האם לפי החזון איש הרי הוא כגוי גמור ואפשר למכור לו חמץ ?
שמעתי בשם הגאון הרב ב. ש. ראש ישיבת נתיב הדעת ורב בשכונת קרית הרצוג והיום רב הקהילה באשדוד (בן הגאון רבי פנחס ש. זצ"ל מאשדוד) שגר שמקבל על עצמו עול מצוות והחליט לאכול רבנות הגרות שלו לא שווה והרי הוא גוי גמור. אתמההההההההה

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: ו' נובמבר 07, 2014 12:40 am
על ידי מאיר סובל
אתה מציין את "החולקים" על החזון איש בענין בונה, בלי שמות, אולי תחכימנו??
עכ"פ אם בחשמל שאין בו הבערה אלא רק חיבור חוטים יש מחלוקת פוסקים, הרי שבנוגע לנו"ט שבהשגחת הרבנות - אין מי שחולק ואומר שזה כשר.
מקסימום אפשר שבחתיכה בודדת אין ודאי איסור, אבל מי שיאכל בקביעות רבנות - יאכל בלי ספק ובלי חולק, חלב לא מנוקר, נבלות וטרפות וכו'.
גם הרבנים החתומים לא אוכלים ממה שהם חותמים (בעצם על רבני שנות האלפיים ועשרה, אולי כבר אפשר להאמין שאפילו טיפת יר"ש זו לא נשארה בהם ויאכלו כל דבר טמא וצ"ע).
לכן סביר שלכו"ע גר שיודע שזה לא כשר, ולא טועה לאונסו, ובכל זאת החליט שטוב לו להיות חילוני ומסורתי מצוי שאוכל לפי השלט שעל החנות בלי לשמור כשרות - הוא גוי גמור.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: ו' נובמבר 07, 2014 8:51 am
על ידי אוצר החכמה
אתה מציין את "החולקים" על החזון איש בענין בונה, בלי שמות, אולי תחכימנו??


אין הכוונה שהגר מפעיל לכתחילה מכשירי חשמל בשבת שהרי זה לא התיר אף אחד, אלא שבמקום חולי וע"י גרמא וכדומה סומך על המתירים, שהתבססו על זה שלא ס"ל בונה. וראש המתירים באופן זה הוא הגרש"ז אויערבאך כידוע לכולם ואין צורך אפילו לציין את הדבר.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: ו' נובמבר 07, 2014 9:32 am
על ידי חובב_ספרים
שאלה מוזרה ביותר. גר צריך לקבל עליו כל התורה כולה, ואם הוא מקבל עליו התורה חוץ מדבר אחד זה חסרון בגיירות. [יש תשובה באג"מ שאם הוא מקבל עליו שזה מחייב אותו אבל מ"מ חשב לעבור באיסור מאיזה טעם שאין זה חסרון בקבלת מצות, ואכ"מ.] אבל זה לא מחייב אותו לידע כל התורה כולה, ואדרבה לפני גירותו מודיעים אותו רק מקצת הקלות וחמורות. [מה שנוהגים היום צ"ע ואכ"מ.] וממילא פשוט שאם הוא חושב לנהוג ע"פ איזה שיטה בחושבו שהוא אמת, גם אם אין מקום לזה כלל והוטעה ע"י איזה רשע או עם הארץ, לכל היותר הוי שוגג על עצם המעשה אבל אין זה חסרון בקבלת מצות. אם הוא יודע שהפסק אינו נכון ומתגייר על דעת לקבל הפסק הנוח לו גם כשיידע שאינו נכון בודאי זה חסרון בקבלת מצות, ואיני רואה מקום לדון בכל זה.
לגבי פסקים פרטיים, כגון אלו המוזכרים, לכאורה א"א לעשות כלל ותלוי בכל אחד ואחד כפי השגתו.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 1:14 am
על ידי איש רגיל
פשיטא כדברי חובב ספרים, וכדחזינן שגר מתגייר בין הנכרים יכול לעבוד ע"ז כל ימיו ולהקרא שוגג.
מאיר סובל כתב:הרי שבנוגע לנו"ט שבהשגחת הרבנות - אין מי שחולק ואומר שזה כשר.
מקסימום אפשר שבחתיכה בודדת אין ודאי איסור, אבל מי שיאכל בקביעות רבנות - יאכל בלי ספק ובלי חולק, חלב לא מנוקר, נבלות וטרפות וכו'.
שטויות והבלים.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 2:15 am
על ידי מאיר סובל
איש רגיל כתב:פשיטא כדברי חובב ספרים, וכדחזינן שגר מתגייר בין הנכרים יכול לעבוד ע"ז כל ימיו ולהקרא שוגג.
מאיר סובל כתב:הרי שבנוגע לנו"ט שבהשגחת הרבנות - אין מי שחולק ואומר שזה כשר.
מקסימום אפשר שבחתיכה בודדת אין ודאי איסור, אבל מי שיאכל בקביעות רבנות - יאכל בלי ספק ובלי חולק, חלב לא מנוקר, נבלות וטרפות וכו'.
שטויות והבלים.

לא ראיתי שחובב ספרים חולק על מה שכתבתי, כמובן בשורה האחרונה - שבחרת לא לצטט אותי.
איש רגיל חולק עלי במציאות או בדין? לא הבנתי.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 7:10 am
על ידי כולל יונגערמאן
אני לא מבין, כמ"פ בפורום כאן נתקלתי כבר בביטול הכשר הרבנות באופן מוחלט, האם באמת יש בעייה בההשגחה עצמה? הפועלים מתרשלים? המשגיחים נרדמים בשמירה? הרבנים ידם במעל? או שהמדובר על קולות שהרבנות לשיטתם מסתמכים על זה וכאן סבורים שקולות אלו שקולים לחלב נבילה טריפה ודם.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 10:55 am
על ידי איש רגיל
מאיר סובל כתב:
איש רגיל כתב:פשיטא כדברי חובב ספרים, וכדחזינן שגר מתגייר בין הנכרים יכול לעבוד ע"ז כל ימיו ולהקרא שוגג.
מאיר סובל כתב:הרי שבנוגע לנו"ט שבהשגחת הרבנות - אין מי שחולק ואומר שזה כשר.
מקסימום אפשר שבחתיכה בודדת אין ודאי איסור, אבל מי שיאכל בקביעות רבנות - יאכל בלי ספק ובלי חולק, חלב לא מנוקר, נבלות וטרפות וכו'.
שטויות והבלים.

לא ראיתי שחובב ספרים חולק על מה שכתבתי, כמובן בשורה האחרונה - שבחרת לא לצטט אותי.
איש רגיל חולק עלי במציאות או בדין? לא הבנתי.

צירפתי שתי תשובות בהודעה אחת, ומזה נבע הבלבול. השורה הראשונה היתה ביחס לשאלת פותח האשכול, על גר הסבור על איסור מסויים שהוא מותר, ושוגג הוא בזה, האם גירותו גרות. על זה עניתי שפשיטא שכן, וכדחזינן בגר שהיה שוגג כל ימיו בע"ז.
אח"כ ציטטתי את דברי הבורות שלך בהקשר לכשרות הרבנות, והבעתי את דעתי עליהם.

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 11:35 am
על ידי ברזילי
בלי כל קשר לטענות על המציאות, נניח שבכל חתיכה יש רוב להכשיר, ואפילו לא מיעוט המצוי של טרפה, נאמר 1% מכלל החתיכות הן טרפות המשווקות ככשרות, האם יש אי מי שחושב שראוי לאסור האכילה מחמת שברבות הימים לא ימנע שפלוני יפגע בטרפה?

Re: גר שאוכל רבנות

פורסם: א' נובמבר 09, 2014 11:39 am
על ידי איש רגיל
הוא כנראה חושב שהשוחטים, בזמן ששוחטים עבור הרבנות, שוחטים מהעורף, כך שאין רוב....