עמוד 1 מתוך 1

טבע האיש והאישה

פורסם: ש' נובמבר 22, 2014 9:03 pm
על ידי רחמים
דעת זקנים מבעלי התוספות בראשית פרק כז פסוק א
ולהא דפרש"י שכהו עיניו מעשן ע"ז קשה קצת למה לא כהו ג"כ עיני רבקה. ואומר המדרש משל למקיש כלי עצם בכלי חרש הכלי חרש משתבר אבל מקיש כלי עצם לכלי עצם אין משתבר זה מזה כך יצחק נברא מן האדמה לכך הזיקו לו מעשה כלותיו שנבראו מן הצלע אבל רבקה שנבראת מן העצם כמו כן לא הזיקו לה מעשה כלותיה:


ומקורו במסכת נדה דף לא עמוד ב
ומפני מה האיש מקבל פיוס ואין אשה מקבלת פיוס? זה ממקום שנברא וזו ממקום שנבראת. מפני מה אשה קולה ערב ואין איש קולו ערב? זה ממקום שנברא וזו ממקום שנבראת, שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה.


וצריך ביאור:
א. בשלמא האדם הראשון נברא מהאדמה, אבל כל הגברים הם צאצאיו ונבראו מהעצם בדיוק כמו חווה, ומה שונה גבר שנולד מאשה שנולדת?

ב. הרי העשן בעצמותו מזיק לעיניים ומה נפ"מ מי הדליק את האש?

Re: טבע האיש והאישה

פורסם: א' נובמבר 23, 2014 1:25 am
על ידי לא ידען
האיש נברא מהעצם של חווה???

Re: טבע האיש והאישה

פורסם: א' נובמבר 23, 2014 4:31 am
על ידי בין הזמנים
כיון שכל הנשים נקראות 'אשה' כי מאיש לוקחו, הרי לנו דאופן בריאתן בפעם הראשונה משפיעה על כל המין לדורות עולם. דאל''ה הרי שת ג''כ לוקח מאיש והיה לנו לקרותו אישה.

Re: טבע האיש והאישה

פורסם: ב' נובמבר 24, 2014 11:16 am
על ידי מוטי
לא נראה לי דהמדרש מתכוון לפיזיקה, אולי המדרש מתכוון שאשה קרובה בדעתה לאשה ומסוגלת להבין אותה יותר מאשר גבר...