מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מיאון בקטנה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
צולניק
הודעות: 1096
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

מיאון בקטנה

הודעהעל ידי צולניק » ג' דצמבר 09, 2014 6:15 pm

האם יש מי שעומד ע"כ שקטנה יכולה למאן ואפילו שכל קטנה אין לה דעת.

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1644
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: מיאון בקטנה

הודעהעל ידי מאיר סובל » ג' דצמבר 09, 2014 7:59 pm

מסתמא למיאון אין צריך דעת, זה לא נובע מדעה לסרב. אלא מחוסר דעה להחיל את הקידושין. מה לי אם יש לה או אין לה דעת, סו"ס אינה מקיימת ומחילה את הקידושין.

ארפכשד
הודעות: 110
הצטרף: ש' אוקטובר 25, 2014 8:43 pm

Re: מיאון בקטנה

הודעהעל ידי ארפכשד » ג' דצמבר 09, 2014 9:11 pm

והן הנה אף מעיקרא דהנישואים השיאוה שלא לדעתה אינה צריכה למאן וא"כ ממנ"פ ודו"ק

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: מיאון בקטנה

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' דצמבר 10, 2014 4:56 am

טור אבן העזר הלכות קידושין סימן מג

ודוקא שיש בה קצת דעת להבחין בין טוב לרע כגון שאם נותנין לה צרור זורקתו אגוז נוטלתו כך יש בה דעתיג) לשמור קידושיה אבל אם אין בה דעת כזה או אפילו יש בה דעת והשיאוה אמה ואחיה שלא לדעתה לא הוו קדושין כלל והרמב"ם כתביד) דפחות מבת שש אפי' היא נבונת לחש ביותר ומכרת ומבחנת אינם קדושין ואינה צריכה מיאוןטו) ואם יתרת מבת י' אפי' היא סכלה ביותר הואיל ונתקדשה לדעת צריכה מיאון היתה מבת ו' ועד סוף י' בודקין אותה אם מכרת ומבחנת עסק הקידושין והנשואין צריכה מיאון ואם לאו אינה מתקדשת ואינה צריכה מיאון


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 468 אורחים