עמוד 1 מתוך 1

נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 7:57 am
על ידי לומד_בישיבה
אמש בשמחה משפחתית הגישו בסוף הסעודה קפה העשוי מאבקה להכנת קפה נמס ללא חלב, (הקפה נראה כחלבי לכל דבר והוא למעשה פרווה) והחלו לדון שם אם מותר לעשות כן.
אשמח לשמוע דעת חכמי הבית המדרש.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 9:07 am
על ידי מרחביה
מאי משמע "ללא צורך במלבין"? הרי זהו קפה רגיל שמעורב בו כבר המלבין, ולא איזו המצאה חדשה. ולכאורה כמו בכל דבר שהוא "מצוי בינינו והכל מכירים בו, לפיכך אין בו משום מראית העין" (יו"ד רצח א) [ובכלל לכאורה בשתייה אחר בשר, בניגוד לבישול עימו, ליכא למיחש כלל למראית עין מטעמים אחרים].

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 9:47 am
על ידי חשבונות רבים
לא שמעתי מעולם שיהא איסור מראית עין במקום שאינו אוכל עם בשר אלא לאחריו בתוך ו' שעות.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 10:07 am
על ידי לומד_בישיבה
נניח שאחר הסעודה אין בו משום מראית עין האם להגיש קפה כזה עם הבשר מותר, ומדוע הבד"ץ לא כתבו על זה כלום. משהו נרדם שם.
ומה שטוען הרב מרחביה שכולם יודעים.
http://frumline.com/multi/blog/2014/12/ ... %99%D7%9D/

חדש מקפה עלית מקבוצת שטראוס:

קפה נמס פרווה

להיות בשרי בלי לחשוב פעמיים

כמה פעמים בחייכם נתקלתם בדילמה "הקשה": להיות בשרי או לוותר, לאכול את השניצל עכשיו או לחכות.. וכל זה רק כדי לא "להפסיד" את כוס הקפה שאתם כל כך אוהבים בסוף הארוחה. מהיום, אתם כבר לא צריכים להתלבט. בקפה עלית מקבוצת שטראוס השיקו מוצר חדש ומהפכני: קפה נמס פרווה. בלי תוספות או מלבינים ובטעם האהוב והמוכר של כוס הקפה עם החלב.

בתום שנות פיתוח רבות ופעילות משותפת ומואצת עם צוות הכשרות של בד"ץ העדה החרדית, השלימו בעלית קפה מקבוצת שטראוס ייצור מוצר חדש ומהפכני: קפה נמס פרווה. בזכות הקפה החדש, ניתן מהיום ליהנות מכוס קפה נמס טעים ואיכותי גם אחרי ארוחה בשרית.

אבקת הקפה החדשה מכילה בתוכה אפילו את כפית הסוכר, כך שלצורך הכנת כוס קפה תצטרכו מים חמים בלבד. בנוסף, הטעם של כוס קפה פרווה דומה לאותו הטעם של כוס קפה נמס עם חלב כך שבאמת אין צורך להתלבט. ואם בדיוק בניתם על ארוחה בשרית לצהריים, זה בסדר. עדיין תוכלו ליהנות מכוס הקפה אחרי הארוחה

הוראות הכנה: מוסיפים כפית מדידה אחת לספל, מוזגים מים חמים ומערבבים.

כל כפית מידה מכילה כפית סוכר אחת.

קפה נמס פרווה בכשרות בד"ץ העדה החרדית.
---
הרב מרחביה לטענתם מדובר במוצר חדש – אמנם ראיתי את זה אצל בני חו"ל אך כאן בארץ לטענתם זה הופיע רק עתה ולאחר שנים של מחקר. כך שלא ניתן לומר עליו שכולם יודעים ואין בו משום מראית עין, ועובדה היא שהמה ראו וגם תמהו.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 1:19 pm
על ידי אורי ש
מאי שנא מחלב סויה, שמקובל להיתר?

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' דצמבר 26, 2014 1:24 pm
על ידי הכהן
בלי קשר לאיסור בב"ח, הפרסומת מציגה את התורה כאוסף בעיות שהטכנולוגיה פותרת.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 7:12 pm
על ידי לומד_בישיבה
להעמיד דברים על דיוקן.

ישנם בשוק גם בארץ (בא"י) מלבינים שונים, כלומר, אבקות שונות להלבין קפה, מלבינים אלו אינם גורמים לקפה להיראות קפה עם חלב לא במראה ולא בטעם, שתי חומרים שהשגתי ועשיתי בהם שימוש לבדוק ולהתנסות, האחד הבטיחני שערבבתי בקפה אבקת שום והשני לעומתו טען ששמתי בתוכו קמח.

לעומת כן. בקפה הנמס שיצא זה עתה מבית עילית דומה להפליא לקפה וחלב, גם במראה וגם בטעם ואכן לא היה דבר כזה עד נכון להיום לא בארץ ולא בחו"ל אם כי שבאתר שלהם מצאתי שיש להם כבר די הרבה זמן סוג שוקו כזה, (קופוז'ינו) אך משום מה לא קיבלו על כך הכשר.

שוחחתי בשב"ק עם אחד הדיינים הבכירים במערכת הכשרות של הבד"ץ והוא הבטיח לי לכתוב תשובה בעניין. פניתי גם להרב זורגר ועוד לשמוע חוות דעתם. וכולי תקווה שבימים הקרובים אוכל להעלות את הנושא באופן מסודר.

במידה ויש כאן מישהו שיכול להוסיף פרטים איך נוהגים בזה בחו"ל ועוד כהנה תבוא עליו ברכה.

(איני יודע אם מותר לי לספר אך אולי ללמד על הכלל הדיין שעמו שוחחתי שאלתיו שאלת תם מה הדין ותחילה אמר שאין כל ספק שאסור לשתות את המוצר הזה לא עם הסעודה הבשרית לא לפניה ולא לאחריה, ואז סיפרתי לו על המוצר החדש מבית הבד"ץ והופתע מאוד והבטיח לכתוב תשובה בעניין. - שכל אחד יסיק מסקנות לבד)

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 8:21 pm
על ידי חשבונות רבים
לומד_בישיבה כתב:הדיין שעמו שוחחתי שאלתיו שאלת תם מה הדין ותחילה אמר שאין כל ספק שאסור לשתות את המוצר הזה לא עם הסעודה הבשרית לא לפניה ולא לאחריה, ואז סיפרתי לו על המוצר החדש מבית הבד"ץ והופתע מאוד והבטיח לכתוב תשובה בעניין.
האם תוכל לבקשו שבכתיבת התשובה יתייחס לכך שאפי' בחלב עם בשר עוף הרמ"א מתיר והט"ז והש"ך אוסרים ולמעשה פסקו הפמ"ג ופת"ש דבסעודות גדולות יש להחמיר אבל בביתו א"צ להחמיר בזה, וכ"ש הכא.
זאת מלבד מ"ש לעיל שעצם ההמצאה שיש איסור מראית עין על המתנת ו' שעות צריכה מקור.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 9:26 pm
על ידי לומד_בישיבה
הרב חשבונות.
אנא ממך אם תוכל לכתוב הכל בצורה מסודרת אני קבעתי להגיע אליו בשעה 11 ואין לי כעת זמן לסדר את העניינים אנא ממך כתוב הכל בצורה מסודרת ותהיה מן המזכי הרבים.
---
זה לא פעם ראשונה שאני מדבר עם רב הונגרי ותמיד כשמתווכחים עמם הם משיבים אני אכתוב על כך תשובה, איזה מן נוסח זה. - אני כבר רגיל לסגנון אך מהיכן הם לקחו את זה.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 9:29 pm
על ידי חשבונות רבים
חשבונות רבים כתב:לא שמעתי מעולם שיהא איסור מראית עין במקום שאינו אוכל עם בשר אלא לאחריו בתוך ו' שעות.
חשבונות רבים כתב:זאת מלבד מ"ש לעיל שעצם ההמצאה שיש איסור מראית עין על המתנת ו' שעות צריכה מקור.
שמעתי ושכחתי בעוה"ר. ומ"מ העולה מדבריו שאם מסלק מן השלחן את מאכלי הבשר קודם שמביא את הקפה ודאי שרי.
(לעניין בשר עוף בחלב שקדים הדברים נמצאים על אתר בסימן פז סעיף ג ומה יש לי להוסיף?)

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 10:12 pm
על ידי לומד_בישיבה
ובכן רב חשוב מארצות הברית הנמצא כאן בארץ התקשר אלי זה הרגע ואמר לי שבארצות הברית דנו בעניין מלבין כמו סוייה ונוהגים שם שאין לשתות את המלבין הזה לא עם ולא אחרי אלא כאשר שמים את בקבוק המלבין על השולחן.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 10:33 pm
על ידי לומד_בישיבה
ובכן הרב זורגר שליט"א אמר לי שהוא היה שותף בזמנו בדיונים כאשר הופיע שוקולד פרווה וכן גלידה פרווה והוא ורבי יעקב בלויא ז"ל הגיעו למסקנא שיש בזה משום מראית עין וחייבים לכתוב באותיות גדולות שהשוקולד והגלידה הנם פרווה, לטענתו אם העדה לא יחזרו בהם הוא יוציא איסור!!!
--
וכאשר שאלתיו מה קורה שם בהכשר של הבד"ץ שהדיין האחראי אינו יודע ענה לי מה אתה מתפלא והרי הגאב"ד שליט"א רק עתה שלח אלי לקנות את הספר "אל תראי אדמה".
וד"ל.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 10:45 pm
על ידי חשבונות רבים
לומד_בישיבה כתב:ובכן הרב זורגר שליט"א אמר לי שהוא היה שותף בזמנו בדיונים כאשר הופיע שוקולד פרווה וכן גלידה פרווה והוא ורבי יעקב בלויא ז"ל הגיעו למסקנא שיש בזה משום מראית עין וחייבים לכתוב באותיות גדולות שהשוקולד והגלידה הנם פרווה, לטענתו אם העדה לא יחזרו בהם הוא יוציא איסור!!!
לא ראיתי בשום אולם ששמים מודעות שהגלידה בסיום החתונה היא פרווה וגם אין בזה שום צורך כיוון שהדבר מצוי וידוע למה שאדם הרואה גלידה או שוקולד יחשוב שהם חלביים ולא פרווה? אולי הם אסרו בזה בהתחלה כשהדבר לא היה רגיל. וגם זה צל"ע אם יש מראית עין בדבר שלא ניכר בו כלל חלב רק שידוע שרגילות לעשותו מחלב או לערב בו חלב.
לעניין שלנו הרב זורגר חולק על הכנה"ג?

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 11:10 pm
על ידי לומד_בישיבה
הרב חשבונות.
אכן הוא אמר לי שעם הזמן יתכן ולא יהיה עם זה בעיה, אך הוא סיפר לי שעל השוקולד רב יעקב בלויא ז"ל ציווה עד יומו האחרון להדפיס על החפיסות באותיות גדולות פרווה ולשים את זה ליד כל אלו שקיבלו שוקולד לאחר סעודה בשרית.
ראה ספרו שו"ת וישב משה ועוד ספרים ממנו הוא יודע על כף היד את כל התורה כולה ללא גוזמא. ואני ישבתי אצלו בבית כאשר הברך משה ז"ל התקשר אליו לשאול שאלה.
פעמים רבות התחננו אליו שייכנס להרכב של הביד"ץ וסירב וגם הסביר לי מדוע.
ראה ספרים שלו מ"אל תראי אדמה" על שביעית עד קרבן פסח, כל דיני קרבן פסח הלכה למעשה, וכאשר מרן הגר"ח קיבל את ספרו כתב הערות בשולי הספר.
ניתן לפתוח אשכול שלם על איש פלאי זה שאביו היה לו אטליז איש פשוט וכו' וכו'. - הגרש"ד שליט"א היה משוחח עמו בעוד היה דר ברחוב אלקנה שעות על גבי שעות.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ש' דצמבר 27, 2014 11:14 pm
על ידי לומד_בישיבה

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: א' דצמבר 28, 2014 12:26 am
על ידי חשבונות רבים
לומד_בישיבה כתב:הרב חשבונות.
אכן הוא אמר לי שעם הזמן יתכן ולא יהיה עם זה בעיה, אך הוא סיפר לי שעל השוקולד רב יעקב בלויא ז"ל ציווה עד יומו האחרון להדפיס על החפיסות באותיות גדולות פרווה ולשים את זה ליד כל אלו שקיבלו שוקולד לאחר סעודה בשרית.
ראה ספרו שו"ת וישב משה ועוד ספרים ממנו הוא יודע על כף היד את כל התורה כולה ללא גוזמא. ואני ישבתי אצלו בבית כאשר הברך משה ז"ל התקשר אליו לשאול שאלה.
פעמים רבות התחננו אליו שייכנס להרכב של הביד"ץ וסירב וגם הסביר לי מדוע.
ראה ספרים שלו מ"אל תראי אדמה" על שביעית עד קרבן פסח, כל דיני קרבן פסח הלכה למעשה, וכאשר מרן הגר"ח קיבל את ספרו כתב הערות בשולי הספר.
ניתן לפתוח אשכול שלם על איש פלאי זה שאביו היה לו אטליז איש פשוט וכו' וכו'. - הגרש"ד שליט"א היה משוחח עמו בעוד היה דר ברחוב אלקנה שעות על גבי שעות.
חשבונות רבים כתב:הרב זורגר חולק על הכנה"ג?

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: א' דצמבר 28, 2014 10:38 am
על ידי עדיאל ברויאר
בספר טל-חיים (בשר בחלב ותערובות, סי' ב - איסור מראית עין בבשר בחלב, עמ' פ) דן בסוגית מראית עין בבשר בחלב, ופוסק להלכה שבימינו, שמציאות ההיתר שכיחה, אין צורך לחוש אף לדעת הרשב"א באיסור מראית עין של חלב אֵם, "...והרי זה כמו שאין צורך לחשוש לשתות חלב סתם שמא יחשדו שהוא שותה חלב טמאה או חלב גוים, וכמו שאין צורך לחשוש לאכול בשר סתם שמא יחשדו שהוא אוכל בשר טרף. דהאפשרות הרגילה של ההיתר היא שכיחה, ולא נחשדו ישראל שהם חושדים בכדי...".

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ד' דצמבר 31, 2014 11:26 pm
על ידי נוה הלבנון
לומד_בישיבה כתב:להעמיד דברים על דיוקן.

ישנם בשוק גם בארץ (בא"י) מלבינים שונים, כלומר, אבקות שונות להלבין קפה, מלבינים אלו אינם גורמים לקפה להיראות קפה עם חלב לא במראה ולא בטעם, שתי חומרים שהשגתי ועשיתי בהם שימוש לבדוק ולהתנסות, האחד הבטיחני שערבבתי בקפה אבקת שום והשני לעומתו טען ששמתי בתוכו קמח.

לעומת כן. בקפה הנמס שיצא זה עתה מבית עילית דומה להפליא לקפה וחלב, גם במראה וגם בטעם ואכן לא היה דבר כזה עד נכון להיום לא בארץ ולא בחו"ל אם כי שבאתר שלהם מצאתי שיש להם כבר די הרבה זמן סוג שוקו כזה, (קופוז'ינו) אך משום מה לא קיבלו על כך הכשר.

שוחחתי בשב"ק עם אחד הדיינים הבכירים במערכת הכשרות של הבד"ץ והוא הבטיח לי לכתוב תשובה בעניין. פניתי גם להרב זורגר ועוד לשמוע חוות דעתם. וכולי תקווה שבימים הקרובים אוכל להעלות את הנושא באופן מסודר.

במידה ויש כאן מישהו שיכול להוסיף פרטים איך נוהגים בזה בחו"ל ועוד כהנה תבוא עליו ברכה.

(איני יודע אם מותר לי לספר אך אולי ללמד על הכלל הדיין שעמו שוחחתי שאלתיו שאלת תם מה הדין ותחילה אמר שאין כל ספק שאסור לשתות את המוצר הזה לא עם הסעודה הבשרית לא לפניה ולא לאחריה, ואז סיפרתי לו על המוצר החדש מבית הבד"ץ והופתע מאוד והבטיח לכתוב תשובה בעניין. - שכל אחד יסיק מסקנות לבד)

אבקשך לגשת לסופר הקרוב ולרכוש לעצמך את המוצר המדובר.
אבל אני יכול לגלות לך מראש שזה נראה בדיוק כמו מלבין קפה, וטעמו בדיוק כמו מלבין.
אני מוכן להזמין אותך על כוס קפה שכזה וללבן את הנושא.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ה' ינואר 01, 2015 11:54 am
על ידי לומד_בישיבה
כפי הנראה בסדרה הבאה יופיע שם הוראות מדויקות עם פתק גדול פרווה לשים אותו על השולחן. הדברים לוקחים קצת זמן.
לדוגמא: רק עתה הסירו את הסרדינים בהכשר הבד"ץ.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ו' ינואר 02, 2015 12:55 am
על ידי עט סופר
כיון שהתורה חסה על ממונם של ישראל מדובר במוצר מאד יקר, כיון שכל כפית מכילה שליש קפה פשוט שליש סוכר ושליש מלבין, ולכן בכל כוס צריך כף גדושה המצורף לאריזה, מחיר הסוכר והמלבין נמוך מאד ביחס לקפה, כך שבפחית של 200 גרם יש 70 גרם קפה, בעוד שמחיר ההמצאה הגאונית יקרה יותר מ200 גרם 100% קפה וזה עוד רק מחיר היכרות. הטעם בדיוק כמו קפה סוכר ומלבין יחד.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ב' ינואר 05, 2015 11:04 pm
על ידי לומד_בישיבה
עתה מופיע מודעה מטעם הבד"ץ שמותר להשתמש בזה בשבת קודש בכלי שלישי.
האם גם בנס קפה רגיל צריך כלי שלישי או רק בנס קפה עם מלבין - במידה ואין המלבין אינו מבושל האם אכן מועיל כלי שלישי. - דומני שחלוקים בזה האחרונים לא כן?

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ג' ינואר 06, 2015 12:26 pm
על ידי רחמים
לומד_בישיבה כתב:אמש בשמחה משפחתית הגישו בסוף הסעודה קפה העשוי מאבקה להכנת קפה נמס ללא חלב, (הקפה נראה כחלבי לכל דבר והוא למעשה פרווה) והחלו לדון שם אם מותר לעשות כן.
אשמח לשמוע דעת חכמי הבית המדרש.


לדעת הרמ"א בוודאי אין בזה חשש כלל:
שולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פז
הגה: ונהגו לעשות חלב משקדים ומניחים בה בשר עוף, הואיל ואינו רק מדרבנן. אבל בשר בהמה, יש להניח אצל החלב שקדים, משום מראית העין, כמו שנתבאר לעיל סימן ס"ו לענין דם.

שולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פז סעיף ד
אסור לבשל בחלב אשה, מפני מראית העין. ואם נפל לתוך התבשיל, בטל, ואין צריך שיעור. הגה: ונראה לפי זה, דכל שכן דאסור לבשל לכתחלה בחלב טמאה, או בשר טמא בחלב טהור ודוקא בשר בהמה, אבל בעוף, דרבנן, אין לחוש.

וכ"כ הפר"ח [סי' פז סק"ז] והוסיף שאין לגזור גזירות מדעתינו

והנה הש"ך החמיר גם בחלב אשה בעוף, ש"ך יורה דעה סימן פז ס"ק ח
אבל בעוף דרבנן אין לחוש - נמשך לשיטתו בסעיף ג' אבל לפי מ"ש בס"ק ו' אף בעוף יש לחוש והיינו דסתמו הרשב"א והמחבר ולא חלקו בין בהמה לעוף:


אולם נראה שגם הש"ך יודה בקפה וכמו שכתב בפלתי שרק בדם דגים וחלב אשה דלא שכיח גזרו ולא בחלב שקדים דשכיח, פלתי סימן פז סק"ח:
ולכן היה נראה דם דגים לכנוס בכלי אין שכיח, (ואיכא) [וא"כ] הרואה דם כנוס לא יתלה בדם דגים, רק [ב]דם בהמה ועוף, ולכך חששו. וכן חלב אשה לא שכיח שיכנוס כל כך חלב אשה לבשל בו, וא"כ שפיר יתלהו בחלב בהמה. משא"כ במקומו של רבי יוסי הגלילי שכיח היה לבשל עוף בחלב, ומהיכי תיתי יתלהו בבשר בהמה, ומה מראית עין איכא בזה, וזה נכון. וא"כ בחלב שקדים, דכיון דשכיח לבשל בחלב שקדים, ומוטעם למאוד, לא חששו למראית עין כלל, דמהיכי תיתי נתלה באיסור, ולא בהיתר, ולא קשה מידי בשום אופן:


ויעויין עוד בשו"ת יביע אומר חלק ו - יורה דעה סימן ח
ומעתה נראה דלא מבעיא להרמ"א וסיעתו דס"ל דלא גזרינן גבי בשר עוף בחלב שקדים משום מראית העין דה"נ בשתיית חלב צמחוני אחר ארוחה בשרית אין לגזור משום מראית העין, כיון שאכילת מאכלי חלב אחר בשר בסעודה אחת אינה אסורה אלא מדרבנן. ומכל שכן לפי מאי דאסבר לן הכרתי ופלתי הרי גם חלב צמחוני אינו אלא מי פירות, ולאו חלב מקרי, ואין לגזור בו משום מראית העין. אלא אף לדברי מהרש"ל וסיעתו שאוסרים בשר עוף בחלב שקדים משום דאף בדרבנן גזרינן משום מראית העין, י"ל שלא אסרו אלא בשר עוף בחלב שקדים ביחד, שניכר הדבר שאוכל בשר וחלב, ואין הכל יודעים שהוא חלב שקדים ויחשדוהו שאוכל בשר בחלב, אבל בנ"ד ששותה חלב צמחוני אחר שגמר לאכול ארוחת בשר, בכה"ג לא גזרינן משום מראית העין, שבעת שתיית החלב אין האיסור ניכר.

Re: נמס פרווה ללא צורך בחלב או מלבין בסעודה בשרית

פורסם: ג' ינואר 06, 2015 1:30 pm
על ידי חשבונות רבים
לעניין חלב שקדים בעוף הכרעת החכ"א דיש בזה מראית עין
לעניין שתיה אחרי בשר הבאתי לעיל מ"ש בזה הכנה"ג