עמוד 1 מתוך 1

להקפיא מים בשבת

פורסם: ב' פברואר 16, 2015 9:31 pm
על ידי כי טוב
ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

Re: להקפיא מים בשבת

פורסם: ב' פברואר 16, 2015 9:31 pm
על ידי כי טוב
כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו"ת אז נדברו ח"ד סימן כ"ג (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

Re: להקפיא מים בשבת

פורסם: ב' פברואר 16, 2015 9:38 pm
על ידי נהר שלום
כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

הראשון לציון המהרי"ץ שליט"א פסק להתיר
ילקוט יוסף קצור שולחן ערוך סימן שכב סק"ג
יש אומרים שאסור להקפות מים לעשותם קרח במקרר חשמלי וכיוצא בו, בשבת. ויש מתירים לצורך השבת. והעיקר כדעת המתירים, ואין לאסור בזה משום נולדץ וכן מותר לעשות גלידה בשבת. וגם להמחמירים אם נעשה על ידי גוי פשיטא שמותר ליהנות מזה בשבת. [ילקוט יוסף שבת כרך ג' עמוד תח].

Re: להקפיא מים בשבת

פורסם: ב' פברואר 16, 2015 10:19 pm
על ידי כי טוב
נהר שלום כתב:
כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

הראשון לציון המהרי"ץ שליט"א פסק להתיר
ילקוט יוסף קצור שולחן ערוך סימן שכב סק"ג
יש אומרים שאסור להקפות מים לעשותם קרח במקרר חשמלי וכיוצא בו, בשבת. ויש מתירים לצורך השבת. והעיקר כדעת המתירים, ואין לאסור בזה משום נולדץ וכן מותר לעשות גלידה בשבת. וגם להמחמירים אם נעשה על ידי גוי פשיטא שמותר ליהנות מזה בשבת. [ילקוט יוסף שבת כרך ג' עמוד תח].


שאלתי למה?