עמוד 1 מתוך 1

המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 3:03 pm
על ידי סענדער
האם ההבטחה בברכות ח' ע''ב

שכל המשלים פרשיותיו עם הצבור מאריכין לו ימיו ושנותיו

למי שמשלים כל התורה שמו''ת, או על פרשה אחת?

מצורף הגמ' http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesech ... format=pdf

Re: המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: ו' אוקטובר 01, 2010 3:44 pm
על ידי חכם באשי
הרי מלשון התלמוד "כל המשלים פרשיותיו", בלשון רבים, משמע, כל הפרשיות.
וגם מהמשך הענין שם, שאחד רצה להשלים את לימוד הפרשיות בערב יוהכ"פ, גם משמע, שהכוונה לכל פרשיות התורה.

Re: המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: ו' מאי 27, 2011 5:12 pm
על ידי שמש חכמים
עיין בערוך השלחן סי' רפ"ה סעי' ד' שכ' שפירוש פרשיותיו הוא הפרשיות שבסדרה.

Re: המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: א' מאי 29, 2011 9:54 am
על ידי אוהב אוצר
ממש מתנצל, אני לא מבין, וכי יש פרשה שצריך לומר שמו"ת ויש פרשה שלא צריך? חז"ל קבעו הלכה ונפסקה בשו"ע, אז מתי שרוצים עושים? עצם השאלה מאד תמוהה...

Re: המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: א' מאי 29, 2011 11:01 am
על ידי חד וחלק
אוהב אוצר כתב:ממש מתנצל, אני לא מבין, וכי יש פרשה שצריך לומר שמו"ת ויש פרשה שלא צריך? חז"ל קבעו הלכה ונפסקה בשו"ע, אז מתי שרוצים עושים? עצם השאלה מאד תמוהה...

צודק.
ואגב אורחא אביא מה ששמעתי מחתן הגה"צ ר' דב יפה בשם חמיו, שלא לחינם נמצאו הלכות שניים מקרא בסימן רפ"ה...

Re: המשלים פרשיותיו עם הצבור

פורסם: א' מאי 29, 2011 11:45 am
על ידי שמש חכמים
אוהב אוצר כתב:ממש מתנצל, אני לא מבין, וכי יש פרשה שצריך לומר שמו"ת ויש פרשה שלא צריך? חז"ל קבעו הלכה ונפסקה בשו"ע, אז מתי שרוצים עושים? עצם השאלה מאד תמוהה...

ככל הנראה התכוין השואל רק להבטחה ולא לעצם החיוב, ובמילים אחרות האם זה מצוה אחת ארוכה כל שנה או כל שבוע מצוה נפרדת,
ובגמ' איתא "לעולם ישלים אדם פרשיותיו וכו' שכל המשלים פרשיותיו עם הציבור מאריכין לו ימיו ושנותיו" ע"כ ופירש"י "ישלים פרשיותיו. של כל שבת ושבת". ובפשטות הוא בין על החיוב בין על השכר אך יש לדון בזה, וחכם באשי הכריח כן מהלשון "פרשיותיו" שפשטות הדברים "סידרות". וע"ז כתבתי שבערוך השולחן כ' שאין הכוונה לסידרות [כמובן דברי נאמרים בהנחה שאין בדברי רש"י סתירה לער"ה דו"ק].