מנין כתב:מספיק לקרוא חלק מהספר כדי להבין מדוע שללו את ספרו. יש לו בעיה קשה של הבנת הנקרא.
[למשל, הוא מביא עשרות ראיות שראוי להקל בגירות, מסיפורים שבהם הקלו להתגייר בשביל נישואין וכדו', ומזה הוא מוכיח שיש להקל בהלכות גירות, בתנאי הגירות...].
סתם ספר בלי רמה.
מנין כתב:מספיק לקרוא חלק מהספר כדי להבין מדוע שללו את ספרו. יש לו בעיה קשה של הבנת הנקרא.
[למשל, הוא מביא עשרות ראיות שראוי להקל בגירות, מסיפורים שבהם הקלו להתגייר בשביל נישואין וכדו', ומזה הוא מוכיח שיש להקל בהלכות גירות, בתנאי הגירות...].
סתם ספר בלי רמה.
המחבר מצטט מלא חופניו פוסקים המדברים על אנוסים מזרע ישראל כאילו מדובר על מי שאמו נכרית ואביו מישראל http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 37&hilite= , וכשהעמידו אותו על עיוותו עשה עצמו כלא מבין, קשה לקרוא לזה רק סימון המטרה מראשברזילי כתב:מנין כתב:מספיק לקרוא חלק מהספר כדי להבין מדוע שללו את ספרו. יש לו בעיה קשה של הבנת הנקרא.
[למשל, הוא מביא עשרות ראיות שראוי להקל בגירות, מסיפורים שבהם הקלו להתגייר בשביל נישואין וכדו', ומזה הוא מוכיח שיש להקל בהלכות גירות, בתנאי הגירות...].
סתם ספר בלי רמה.
דפדוף שטחי בשו"ת בעניני גרות מרש"ק והלאה מלמד שאכן הקלו מאד בהלכות גרות. אמנם מצער שהספר הזה, כמו גם הספרים שנכתבו לאידך גיסא, כתובים כולם בסגנון של ציור המטרה סביב החץ הנעוץ מראש.
רונן כתב:ראיתי שנושא זה נידון פה כבר בהרחבה בכמה אשכולים , והוזכר הספר זרע ישראל ,רציתי לדעת האם ישנו הסבר/ישוב נוסף מלבד החמדת שלמה לסתירה שישנה בשו״ע דבסעיף ג כתב שקבלת מצוות מעכבת בפני שלושה וכדעת התוס ובסעיף יב כתב או שלא הודיעהו שכר המצוות וטבל הרי זה גר וכדברי הרמבם, ובחמדת שלמה חידש דיש הודעה שמוטלת על הבית דין שאינה מעכבת וקבלת המתגייר שוודאי מעכבת , ובספר זרע ישראל האריך שגדולי דורו שלה חמדת שלמה חלקו עליו. ישנה הבנה נוספת ? שאלה נוספת אני באמת שואל עניני מדוע שללו כל כך את ספרו הלא הוא באמת מצטט דעות שאין קבלת מצוות מעכבת או גם אכ אז דברים שבלב אינם דברים (לא בדקתי מה דעתו אם יש אנן סהדי ) כלומר איפה הסטייה ההלכתית עד שנאמר שהוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה (שוב אני לא מתכוון לפולמוס הכללי שדובר בפורום בעבר כמדומני שאוצר החכמה כתב שהבעיה המרכזית שהוא התחבר עם שונאי התורה וכו׳ . שאלתי האם יש בספרו סילוף ההלכה )
וירטואלי כתב:המחבר מצטט מלא חופניו פוסקים המדברים על אנוסים מזרע ישראל כאילו מדובר על מי שאמו נכרית ואביו מישראל, וכשהעמידו אותו על עיוותו עשה עצמו כלא מבין, קשה לקרוא לזה רק סימון המטרה מראשברזילי כתב:מנין כתב:מספיק לקרוא חלק מהספר כדי להבין מדוע שללו את ספרו. יש לו בעיה קשה של הבנת הנקרא.
[למשל, הוא מביא עשרות ראיות שראוי להקל בגירות, מסיפורים שבהם הקלו להתגייר בשביל נישואין וכדו', ומזה הוא מוכיח שיש להקל בהלכות גירות, בתנאי הגירות...].
סתם ספר בלי רמה.
דפדוף שטחי בשו"ת בעניני גרות מרש"ק והלאה מלמד שאכן הקלו מאד בהלכות גרות. אמנם מצער שהספר הזה, כמו גם הספרים שנכתבו לאידך גיסא, כתובים כולם בסגנון של ציור המטרה סביב החץ הנעוץ מראש.
ראה כאן https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D ... 7%9C%D7%92
ברזילי כתב:מעבר לענין פרשנות המקורות והבנת הנקרא, שני הצדדים (רבים מהם עכ"פ) לוקים לענ"ד בחוסר הבנת המציאות והמשמעות של הבדלים במציאות בין זמננו לדורות קודמים ביחס למשמעות מושגים כמו גרות, קבלת מצוות, הצטרפות לעם ישראל וכדומה.
המחשבה שאין משמעות להבדלים במציאות היא עצמה הטעות (אפשר להתוכח על הפרטים, ואפשר גם לטעון ששינוי מציאותי כלשהו הוא לא רלבנטי. אבל כשמביאים ראיה מזמן הראשונים ומתעלמים מההבדל במציאות, הראיה לא ראיה והטיעון כולו עומד על כרעי תרנגולת של ההנחה המוקדמת על חוסר הרלבנטיות של השינוי, בדיוק כמו ההשואה המופרכת מן הנידון של הרשב"ש לבני גויות).וירטואלי כתב:ברזילי כתב:מעבר לענין פרשנות המקורות והבנת הנקרא, שני הצדדים (רבים מהם עכ"פ) לוקים לענ"ד בחוסר הבנת המציאות והמשמעות של הבדלים במציאות בין זמננו לדורות קודמים ביחס למשמעות מושגים כמו גרות, קבלת מצוות, הצטרפות לעם ישראל וכדומה.
[המחבר עצמו מתעמת עם הרב המחבר חבל נחלתו על ההבנה בדברי הרשב"ש ראה בקישור שהבאתי]
לעיקר הענין, ככה"נ כת"ר גופו לוקה בחוסר הבחנה במציאות, כי לדעת החולקים אין שום מבוא וקשר למציאת הבדלים במציאות בין ימינו לדורות קדומים כלפי שינוי משמעותם של מושגים הלכתיים כמו גרות והצטרפות לעם ישראל [ורק כלפי גוף שיעור קבלת המצוות הנצרך אפשר לחלק כדבריך].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 160 אורחים