עמוד 1 מתוך 1

תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 10:57 am
על ידי גימפעל
האם יש מקורות ומראי מקומות לזה.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 11:31 am
על ידי ישא ברכה
לכאו' תפילה במנין הוי חיוב ואילו תפילה כותיקין הוי מעלה בעלמא. (וכמדומה לדעת הרמב"ם הוי חיוב). וא"כ הסברא נותנת כי תפילה במנין עדיפא. אמנם זכרוני כי ראיתי מכמה מפוסקי הזמן כי הרגיל בתפילת ותיקין רשאי להתפלל אף בלא מנין. וזה עדיף.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 11:39 am
על ידי גימפעל
איני מבין למה שיהא שונה הדין של תפילה בציבור לרגיל להתפלל בנץ, ואם זה רק מעלה, למה שישתנה הדין בזה.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 11:50 am
על ידי שלח
כאן מדברי הרב אליעזר מלמד שלי"טא
http://www.otzar.org/aspcrops/161988_162_3070159128-782015.asp

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 11:57 am
על ידי גימפעל
ייש"כ, הוא מביא מהליכות שלמה שהזהיר הוי כעין נדר.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 12:52 pm
על ידי אריך
ביאור הלכה סי' נח:
דע דהזהירים לקרות כוותיקין מותר לקרות ולהתפלל ביחידי אם אין להם מנין וגדולה מזה מוכח במשנה ברכות דף כ"ב ירד לטבול וכו' עיין שם דאפילו אם אין לו תפילין בעת ההיא ג"כ אפ"ה יזהר לקרותה בזמנה סמוך להנץ ומשנה זו איירי בוותיקין כדמסקינן בגמ' שם.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 12:55 pm
על ידי גימפעל
איך מפרשים האחרונים שחולקים על המ"ב את המשנה של ירד לטבול.
כמו"כ אחד שעדיין לא התפלל במניין נץ ואין לו חשש משום נדר ורוצה להיות זהיר לזה, האם באופן כזה יסבור הגרשז"א בדעת המ"ב שעדיף מנייןץ

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 3:28 pm
על ידי בברכה המשולשת
למיטב זכרוני דעת מרן הגרשז"א (מופיע בהליכות שלמה) שכל שרוצה להתפלל כעת ותיקין מחמת מעלת התפילה בהנץ רשאי להתפלל ביחידות. (וכן שמעתי בשם מרן הראש"ל הגר"מ אליהו)
ודעת הראש"ל הגאון הגדול בעל יבי"א שמעתי שהתנאי לזה הוא דווקא אם מכוון בתפילתו.
וממרן הגר"ש דבליצקי שמעתי שתפילה בהנץ תמיד עדיפה.

Re: תפילה בנץ או במניין, מה עדיף.

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2015 5:08 pm
על ידי גימפעל
דעת הגשז"א ודעת הרב עובדיה הובא לעיל בתשובת הרב מלמד, ונא לקרוא את האשכול לפני שמגיבים.