מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

טעם לנט"י = בריה חדשה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
קורא עכביש
הודעות: 110
הצטרף: ג' מאי 05, 2015 2:26 am

טעם לנט"י = בריה חדשה

הודעהעל ידי קורא עכביש » ה' אוגוסט 13, 2015 11:40 pm

ידועים דברי הרשב"א בטעם נטילת ידיים שחרית שהוא משום דהאדם נעשה בריה חדשה כשקם בבוקר ולפיכך צריך לקדש ידיו ככהן המתקדש לקראת העבודה במקדש ע"כ תוכן דבריו, ואני בער ולא אבין למה כשנעשה בריה חדשה צריך ליטול ידיו? תודתי נתונה למי שיאיר עיני בביאור עומק דבריו

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

הודעהעל ידי גימפעל » ה' אוגוסט 13, 2015 11:45 pm

אני לא למדתי את הרשב"א, אך המ"ב כשמביא את שיטתו הוא מביא עם הסבר.

מה שנכון נכון
הודעות: 11804
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' אוגוסט 13, 2015 11:47 pm

הנט"י אינה על עצם הבריה החדשה, אלא על עבודת ה', שע"ז סובבים כל חיי האדם, ודומיא דכהן העובד בביהמ"ק.
הענין של בריה חדשה הוא להסביר למה זמנה הוא דוקא בבוקר, שהרי זמן הנטילה הוא בתחלת העבודה ואי"צ באמצעה, וע"ז כתב שבבוקר אי"ז נחשב להמשך מיום קודם אלא התחלה חדשה. [והשינה עצמה אינה הפסק לענין זה כי גם היא לצורך עבודת ה'].

קורא עכביש
הודעות: 110
הצטרף: ג' מאי 05, 2015 2:26 am

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

הודעהעל ידי קורא עכביש » ו' אוגוסט 14, 2015 12:04 am

להרב משנ"נ כשמך כן תהלתך ודבריך נראים נכונים, אך קצת צ"ע שהרי כל עבודת היום אין לך בו פעם שיצטרך ליטול ידיו כדינה בכלי וכח גברא וכו' זולת בעת האכילה שהרי לתפילה ולברכה וכ"ש לתורה די בנקיון בעלמא וא"כ בבוקר שהוא - לדבריכם רק התחלה חדשה וכו' למה יתחייב נטילה לכל פרטיהן ודקדוקיהן? (אולי י"ל כעין מ"ש "אין חסידות כבתחילתה"..)


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 454 אורחים