עמוד 1 מתוך 1

טעם לנט"י = בריה חדשה

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2015 11:40 pm
על ידי קורא עכביש
ידועים דברי הרשב"א בטעם נטילת ידיים שחרית שהוא משום דהאדם נעשה בריה חדשה כשקם בבוקר ולפיכך צריך לקדש ידיו ככהן המתקדש לקראת העבודה במקדש ע"כ תוכן דבריו, ואני בער ולא אבין למה כשנעשה בריה חדשה צריך ליטול ידיו? תודתי נתונה למי שיאיר עיני בביאור עומק דבריו

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2015 11:45 pm
על ידי גימפעל
אני לא למדתי את הרשב"א, אך המ"ב כשמביא את שיטתו הוא מביא עם הסבר.

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2015 11:47 pm
על ידי מה שנכון נכון
הנט"י אינה על עצם הבריה החדשה, אלא על עבודת ה', שע"ז סובבים כל חיי האדם, ודומיא דכהן העובד בביהמ"ק.
הענין של בריה חדשה הוא להסביר למה זמנה הוא דוקא בבוקר, שהרי זמן הנטילה הוא בתחלת העבודה ואי"צ באמצעה, וע"ז כתב שבבוקר אי"ז נחשב להמשך מיום קודם אלא התחלה חדשה. [והשינה עצמה אינה הפסק לענין זה כי גם היא לצורך עבודת ה'].

Re: טעם לנט"י = בריה חדשה

פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 12:04 am
על ידי קורא עכביש
להרב משנ"נ כשמך כן תהלתך ודבריך נראים נכונים, אך קצת צ"ע שהרי כל עבודת היום אין לך בו פעם שיצטרך ליטול ידיו כדינה בכלי וכח גברא וכו' זולת בעת האכילה שהרי לתפילה ולברכה וכ"ש לתורה די בנקיון בעלמא וא"כ בבוקר שהוא - לדבריכם רק התחלה חדשה וכו' למה יתחייב נטילה לכל פרטיהן ודקדוקיהן? (אולי י"ל כעין מ"ש "אין חסידות כבתחילתה"..)