או הודע אליו חטאתו - דבר תמוה קצת בביאור הגר"א
פורסם: ו' ספטמבר 04, 2015 10:30 am
בביאור אדרת אליהו להגר"א ויקרא ד, כג כתב:
או הודע אליו חטאתו. ללמד אפילו הוא עצמו, לא רק אחרים.
הדברים אינם מובנים, שהרי פשיטא שאדם נאמן לבוא למקדש, ולומר חטאתי בשוגג ועליי להביא קרבן, וכל החידוש הוא רק כשאחרים מודיעים לו שחטא והוא אינו מכחישם שגם חייב. לא כן?
או הודע אליו חטאתו. ללמד אפילו הוא עצמו, לא רק אחרים.
הדברים אינם מובנים, שהרי פשיטא שאדם נאמן לבוא למקדש, ולומר חטאתי בשוגג ועליי להביא קרבן, וכל החידוש הוא רק כשאחרים מודיעים לו שחטא והוא אינו מכחישם שגם חייב. לא כן?