עמוד 1 מתוך 1

יחוד עם ערבי

פורסם: ב' אוקטובר 19, 2015 11:09 pm
על ידי מן השורה
משנה היא בעבודה זרה דף כ"ב. שאסור להתייחד עם עכו"ם מחשש שפיכו"ד, והפוסקים הקילו כי היום הם מפחדים מהמלכות, א"כ בעוה"ר היום לכאורה אסור להתייחד עמם , ויהיה אסור להזמין פועל ערבי [בזק ?] לעבודה בבית.

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ב' אוקטובר 19, 2015 11:57 pm
על ידי יבנה
וכן האמור ביו"ד קנ"ג ג'-
אם נזדמן לו בדרך עובד כוכבים חגור סייף, טופלו לימינו. (הג"ה היה לעובד כוכבים מקל בידו, טופלו לשמאלו). (טור). היו עולים בעליה או יורדים בירידה, לא יהא ישראל למטה והעובד כוכבים למעלה. (הג"ה ומ"מ טופלו קצת לימינו), (ר"ן פרק אין מעמידין). ולא ישחה לפניו לעולם. שאל לו להיכן אתה הולך, אם היה צריך לילך פרסה יאמר שתי פרסאות אני הולך.

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 1:02 am
על ידי מן הדרום
יש סימן בשערי הלכה יו"ד ומנהג של הרבי מלובביץ הדן בענין

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 1:02 am
על ידי מן הדרום
יש סימן בשערי הלכה ומנהג יו"ד ומנהג של הרבי מלובביץ הדן בענין

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 8:15 am
על ידי בברכה המשולשת
מי אמר שבאמת מותר להתייחד עמם (אצלנו יש החלטה שלא להכניס אותם ליישוב, ואם מישהו הזמין משהו ויש נהג ערבי- הוא פורק את זה מחוץ לגדר מול השומרים)

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 9:12 am
על ידי כותי אדמוני
במשנ''ב ביצחק יררא של הרה''ג ר' נבנצל כתוב שאין הכי נמי שהיום יש איסור יחוד אם ערבי.

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 3:01 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
כ"כ לאיסור גם הרה"ג רש"ק הכהן גראס בגליון עלים לתרופה במדור עלי אורח (לפני זמן מה, לא בעת ה'גל' הנוכחי, ה"י).

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2015 4:27 pm
על ידי מה שנכון נכון
לייבעדיג יענקל כתב:כ"כ לאיסור גם הרה"ג רש"ק הכהן גראס בגליון עלים לתרופה במדור עלי אורח (לפני זמן מה, לא בעת ה'גל' הנוכחי, ה"י).

לכאורה נראה שבימים כתקונם האיסור להתיחד עמם הוא מדרבנן, כי גם אז הם בגדר חשודים על שפ"ד, ונשאר בהם האיסור שגזרו חכמים על תלו. ובשעת חירום כימינו האיסור הוא מה"ת ככל מכניס עצמו לסכנה. [ומשום שלכאורה מש"א חכמים שאסור להתיחד עם גויים הוא גם כשאינו בגדר סכנה ממש, דאעפ"כ תקנו לחשוש].

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ש' אוקטובר 31, 2015 11:40 pm
על ידי מן הדרום
בספר מסורת משה [הוראות הגר"מ פינשטיין מפי נכדו] עמוד רצ"ב " הרב שמעון איידר שאל רבינו אם מותר ליהודי לקחת משרה שמצריכו שיהיה בלילה יחידי באיזה מקום עם עכו"ם אחד. אם היום יש היום את האיסור להיחד עם עכו"ם מצד חשש רציחה. והשיב רבינו שאף שבמציאות יש יותר להזהר היום , אבל מ"מ איסור אמיתי אין בזה, שלא היום איסור. שסומכים שהעכו"ם מתייראים מהערכאות והמשטרה. ומעולם לא היו נוהגים באיסור זה בגלות , אבל כמובן, על הישראל ליזהר, ואולי מאחר שידוע שרק הגוי שם, אם יקרה משהו להישראל, יחשדו הגוי , ולכל הפחות יפסיד פרנסתו, ממילא אפשר שיתיירא לעשות שום דבר, ואפשר שגם בזמן שהיה הגזירה ,היה מותר,כענין של מי שמסתכל בראי, שזה הוכחה שהוא אדם חשוב, שמותר לו להתגלח מעכו"ם, מצד שאז הנכרי יפחד לעשות לו שום דבר וממילא אפשר שגם מדינא מותר" האם הדברים תואמים כולם או חלקם לישמעאלים דידן?

Re: יחוד עם ערבי

פורסם: ש' אוקטובר 31, 2015 11:54 pm
על ידי לוי
לכאורה קשה לומר שמצד ההלכה הדבר אסור. הרי גם בימים קשים אלו, רובם המכריע של הערבים חוששים מן המשטרה. [והראיה, שרוב הישמעאלים אינם רוצחים יהודים, אף שבליבם היו שמחים לעשות זאת]. ואע"פ שישנם מיעוט קטן של מתאבדים שאינם חוששים מאיש, מן הסתם גם בזמנם היה מיעוט כלשהו שאינם מתייראים, ואפ"ה התירו מחמת הרוב.