עמוד 1 מתוך 1

דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 6:19 pm
על ידי ישא ברכה
אני צריך לדבר בסיום מסכת

מי שיש לו ווארט/רעיון/וכו' או הפניה לספר עם רעיון מוצלח אודה לו מאוד, ויזכה לקיים מצוות ת"ת (דרבים) ומצות גמ"ח לדידי ושכרו עצום מאת ה'.

Re: דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 6:33 pm
על ידי סתם יהודי
אולי תגלה לנו את העיקר: מה היא המסכת, וככה יהיה לנו יותר קל לחשוב על רעיון שקשור למסכת.
כמו כן, מתי אתה אמור לשאת את הדברים? הערב? חשוב לדעת כמה זמן אתה נותן לנו לחשוב.

Re: דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 6:40 pm
על ידי ישא ברכה
סוכה
ובעז"ה מחר

Re: דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 7:06 pm
על ידי ביליצר
רעיונות להתחלה ,
אם לקשר לחיי שרה,יסכה זו שרה ,רבנו בחיי כותב שהפועל של 'סוכה' הוא מלשון פועל של התנבאות ברוח הקודש, כמו שנדרש על שרה ששמה יסכה, כיוון שהייתה סוכה ברוח הקודש. צריך ללמוד ולדעת כי רוח הקודש אינו בהכרח מושג מיסטי אפוף מסתורין. כל אחד שעובר דרך חג הסוכות צריך להשתדל להוסיף לעצמו השראה, אמונה, שמחה קיומית, מודעות סביבתית מפותחת. דרך הגילויים השונים של רוח הקודש, אנו זוכים להעלות במדרגות הקדושה והאמונה, מתוך הארת חג הסוכות.

אם לקשר זאת למצב הבטחוני ,
קביעות של שיעור תורה מידי יום מגנא ומצלא והוי כצל [מגן]כסוכה שהוא בצילא דמהימנותא וכו,
להמשיך?

Re: דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 7:37 pm
על ידי בברכה המשולשת
אפשר גם לקשר לעניין החינוך (רבקה כשושנה בין החוחים אל מול מרים בת בילגה)

Re: דרשה לסיום

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 8:19 pm
על ידי ישראל אליהו
יצה"ר עומד ומקטרג על עמ"י, שעוברים ה"י על מצוות התורה וכו'. ולעומתו יצה"ט מליץ טוב, שאעפ"י שנכשלים מידי פעם, מ"מ אינם רוצים בזה באמת. והראיה, שאינם עושים סעודה כשעוברים עבירות, משא"כ בסעודת מצוה (כסיום מסכת) עושים ועושים. ובזה יסתתמו טענותיו אמן.
וסימנך:
ס"מ-א"ל
ר"ת: סעודת מצוה אין לעשות.
אולם עמ"י עונים כנגדו:
סעודת מצוה איכא לעשות.