אוצר החכמה כתב:העקרון שמוקצה אסור בטלטול הוא פשוט ואין צריך לאמרו. והוא גם ביו"ט.
מותר לטלטל מוקצה ביו"ט לצורך אוכל נפש - כמו שמותר לאפות ולבשל ולהבעיר, וע"פ גדרי מלאכת אוכל נפש.
אוצר החכמה כתב:למה אין תורת כלי עליו?
זה לא מוקצה מחמת איסור כי לא נעשה איסור בביה"ש.
יש סברא באחרונים בכלי שמיוחד רק למלאכת איסור, אבל כאן היא גופא כיוון שמותר להאריך בשבת כבר אינו מיוחד רק למלאכת איסור.
גם בעיני זה תמוה. רק הבהרתי את העיקרון שבדעת האוסרים, למרות שלכאורה הגדרת "מוקצה" הוא כל מה שאינו "מוכן", והגדרת "מוכן" היא לכאורה כל דבר שראוי, מותר ועומד לשימוש בו ביום, וע"פ ההגדרה הזאת - אם נאמר שמותר ללחוץ על הכפתור, הרי שהכפתור עומד וראוי למלאכה המותרת, ולמה נחשיב אותו מוקצה?