ביליצר כתב:הכונה שגם הוא צריך להתפלל,
מחולת המחנים כתב:קצת תמוה מכמה פנים.
ומפורש מצינו בבן השונמית שהחייהו אלישע שכתוב (מלכים ב' פ"ד) "ויבוא אלישע הביתה והנה הנער מת מושכב על-מיטתו. ויבוא ויסגור הדלת בעד שניהם ויתפלל אל ה'. ויעל וישכב על הילד וישם פיו על פיו ועיניו על עיניו וכפיו על כפיו ויגהר עליו ויחם בשר הילד. וישב וילך בבית אחת הנה ואחת הנה ויעל ויגהר עליו ויזורר הנער עד שבע פעמים ויפקח הנער את עיניו".
צופר הנעמתי כתב:מחולת המחנים כתב:קצת תמוה מכמה פנים.
ומפורש מצינו בבן השונמית שהחייהו אלישע שכתוב (מלכים ב' פ"ד) "ויבוא אלישע הביתה והנה הנער מת מושכב על-מיטתו. ויבוא ויסגור הדלת בעד שניהם ויתפלל אל ה'. ויעל וישכב על הילד וישם פיו על פיו ועיניו על עיניו וכפיו על כפיו ויגהר עליו ויחם בשר הילד. וישב וילך בבית אחת הנה ואחת הנה ויעל ויגהר עליו ויזורר הנער עד שבע פעמים ויפקח הנער את עיניו".
מה הראיה מאלישע שנמסר לו מפתח של תחיית המתים?
מחולת המחנים כתב:ביליצר כתב:הכונה שגם הוא צריך להתפלל,
לא משמע כן בקישור שהביא הרב משנ"ן.
ויתכן לומר שיסוד כוונת הדברים לבאר שעיקר התפילה צריכה להיות על אותו אחד הזקוק לישועה, ויפה תפילת החולה על עצמו, וכמו שהביא שם מרחל וחנה, ויתכן להסביר לפי זה שיעקב ועלי לא התפללו כדי להורות להן שצריכות להתפלל על עצמן, אך בודאי שמועילה תפילת צדיק וכמו שמצינו באלישע ורשב"י.
ביליצר כתב:לא משמע כן בקישור שהביא הרב משנ"ן.
מחולת המחנים כתב:צופר הנעמתי כתב:מחולת המחנים כתב:קצת תמוה מכמה פנים.
ומפורש מצינו בבן השונמית שהחייהו אלישע שכתוב (מלכים ב' פ"ד) "ויבוא אלישע הביתה והנה הנער מת מושכב על-מיטתו. ויבוא ויסגור הדלת בעד שניהם ויתפלל אל ה'. ויעל וישכב על הילד וישם פיו על פיו ועיניו על עיניו וכפיו על כפיו ויגהר עליו ויחם בשר הילד. וישב וילך בבית אחת הנה ואחת הנה ויעל ויגהר עליו ויזורר הנער עד שבע פעמים ויפקח הנער את עיניו".
מה הראיה מאלישע שנמסר לו מפתח של תחיית המתים?
בתוס' תענית דף ב' ע"א כתבו להדיא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים