עמוד 1 מתוך 1

האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ה' דצמבר 17, 2015 7:33 pm
על ידי שלח
שמעתי שיש לפעמים שאדם שולח מאמר לעלון תורני או לקובץ תורני והעורך משנה קצת את דבריו? האם זה נכון ויש לפעמים שינויים משמעותיים שלא התכוון אליו הכותב אלא העורך?וגם שמעתי שיש שותים שהמדפיס שינה או השמיט וכדומה את דברי הרב המחבר, האם יש דוגמאות לכך?

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ה' דצמבר 17, 2015 8:23 pm
על ידי חובב_ספרים
ערכתי תשובה של ת"ח גדול בירושלים הנדפס בקובץ מפורסם מאד במדור לזכרונו. לא נעשה שינויים בהתשובה, אבל נשמט חלק ממש"כ בהערה בתחילת התשובה, שדלעתי היה נחוץ להבין איך להתייחס להתשובה.
מאמר אחר שלי נדפס בקובץ מפורסם אחר, ותיבה שעשיתי מודגש נדפס שם כרגיל. זה לא שינה המשמעות למי שמתבונן במה שהוא קורא, אבל מסתמא הקוראים באופן שטחי פספסו עיקר מה שרציתי להראות. אין לי טעם לחשוד שזה נעשה בזדון.

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ה' דצמבר 17, 2015 10:12 pm
על ידי אורח
שלח כתב:שמעתי שיש לפעמים שאדם שולח מאמר לעלון תורני או לקובץ תורני והעורך משנה קצת את דבריו? האם זה נכון ויש לפעמים שינויים משמעותיים שלא התכוון אליו הכותב אלא העורך?וגם שמעתי שיש שותים שהמדפיס שינה או השמיט וכדומה את דברי הרב המחבר, האם יש דוגמאות לכך?

עד מתי תציף את הפורום באשכולות סרק סרק סרק?

די!

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ה' דצמבר 17, 2015 10:49 pm
על ידי יבנה
ספרו של מלך שפירא באנגלית מלא וגדוש מדוגמאות לכך. לדוגמא הוא מביא מתשובות החת"ס שמחקו את דבריו אליבא דזמני הגאונים וכתבו במקומם כשיטת ר"ת. ומחקו בשו"ע גבי כפרות סי' תר"ה את דבריו "מנהג כפרות בעי"כ מנהג של שטות הוא". וכן שינו הלכות בחיי אדם וקיצור שו"ע, והשמיטו סי' נו ממלמד להועיל וסי' ה' מרב פעלים ועוד הרבה דוגמאות ע"ש.
ע"ע כאן-
https://eitamhenkin.wordpress.com/categ ... %99%D7%9F/
"מאמר ההשגות פורסם בתחומין כרך ל"א (תשע"א), עמ' 282-290. הגירסה שפורסמה עברה כרגיל עריכה אגרסיבית למדי בידי עורכי 'תחומין' (כולל קיצור מופלג בתיאור שיטת הראי"ה קוק, השמטת הערה המתארת את הרקע לתשובת האיגרות משה, ועוד), כך שרצוי בהחלט לקרוא את הדברים במקורם כפי שיצאו מתחת ידי; את המאמר המקורי ניתן למצוא כאן."

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ה' דצמבר 17, 2015 11:38 pm
על ידי צונאמי
http://www.bmty.org/es/archives/29
היה כאן בעבר על הוצאת שבתי פרנקל ועוז והדר.

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ו' דצמבר 18, 2015 5:26 pm
על ידי נהר שלום
שלח כתב:שמעתי שיש לפעמים שאדם שולח מאמר לעלון תורני או לקובץ תורני והעורך משנה קצת את דבריו? האם זה נכון ויש לפעמים שינויים משמעותיים שלא התכוון אליו הכותב אלא העורך?וגם שמעתי שיש שותים שהמדפיס שינה או השמיט וכדומה את דברי הרב המחבר, האם יש דוגמאות לכך?

שמעתי שהושמטו קטעים מתשובות הגר"מ פיינשטין בחלק האחרון של האגרות משה שממש החליפו את הדעתו ההלכתית בענין הנידון

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ב' דצמבר 21, 2015 6:34 pm
על ידי שלח
שמעתי אומרים שבשות נודע ביהודה כתוב וחסידים יכשלו והדפיסו וצדיקים האם נכון הדבר?

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ב' דצמבר 21, 2015 6:39 pm
על ידי שלח
וגם מצאתי פה בעמוד קעב בהערה למטה

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ג' דצמבר 22, 2015 12:05 am
על ידי יבנה
שלח כתב:שמעתי אומרים שבשות נודע ביהודה כתוב וחסידים יכשלו והדפיסו וצדיקים האם נכון הדבר?

בנוב"י קמא יו"ד סי' צ"ג כתב כן, ומפורסם הסיפור שהיה מי שרצה לכתוב במקום חסידים פושעים כלשון הפסוק, ואמרו לו הנוב"י עשה מהפושעים חסידים ואתה עושה מהחסידים פושעים ולכן לא שינה. ועי' כאן http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7% ... 7%AA%3F/22.
במקומות אחרות הצליחו להשמיט מדברי הנוב"י נגד החסידים המקובלים והמשכילים, כגון בדרושי הצל"ח לשבת הגדול בחלק מהמהדורות. [בחלק מהמהדורות זה לט ובאחרים מג]
ע"ע כאן בהשמטות מדרשה http://www.academia.edu/18006793/_Deist ... 10_349-384
וחלק ממנו נכתב כאן עמ' ה' https://drive.google.com/file/d/0B9qDT_ ... view?pli=1
מלך שפירא מציין לדברי ויואל משה עמ' 416-417 מאמר לשון הקודש פרק יג.

Re: האם יש דוגמאות למאמרים או שות שיד העורך נגעה בהם ושינתה?

פורסם: ג' דצמבר 22, 2015 8:25 pm
על ידי חובב_ספרים
נהר שלום כתב:שמעתי שהושמטו קטעים מתשובות הגר"מ פיינשטין בחלק האחרון של האגרות משה שממש החליפו את הדעתו ההלכתית בענין הנידון

אגרות משה - חלק ח'