עמוד 1 מתוך 1

למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ב' דצמבר 28, 2015 6:09 pm
על ידי שלמה ב
נחלקו הראשונים במקור איסור מאבד עצמו לדעת, ויש סוברים שמקורו מ'אך את דמכם לנפשותיכם אדרוש. (עי' מנ"ח לד).
ויל"ע לשיטתם למה לא נמנה איסור זה ע"י אף אחד ממוני המצוות...
אודה מאד למי שיוכל למצוא לי אי מי שכתב אודות נושא זה.

Re: למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ב' דצמבר 28, 2015 8:15 pm
על ידי עתניאל בן קנז
זה כלול באיסור 'לא תרצח', והרבוי הוא רק לגלות שאף לרצוח עצמו בכלל.

Re: למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ב' דצמבר 28, 2015 8:26 pm
על ידי שברי לוחות
עיין מנ"ח (מצוה ל"ד) שכותב "והנה מאבד עצמו לדעת, אינו בכלל לא תרצח, רק מחייב מיתה ביד"ש, מהפסוק: אך את דמכם וכו'" אמנם דעת הגאון בית מאיר ליו"ד (סי' רט"ו ס"ח), שגם מאבד על"ד עובר על לא תרצח, ורוח ד' דבר בו, עיין תורה שלמה יתרו (אות ש"ל) מפסקתא רבתי (פכ"ד): לא תרצח - לא תתרצח, ר"ל שלא תרצח את עצמך.
(שו"ת יד אפרים סימן יד)

Re: למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ג' דצמבר 29, 2015 12:57 am
על ידי יוסף שלום
מפסיקתא זה רק דרש ולא הלכה

Re: למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ג' דצמבר 29, 2015 1:02 am
על ידי יוסף שלום
אולי אם הוא עדיין לא נשוי אז יותר מסתבר שנכלל בלא תרצח

Re: למה לא נמנה איסור מאבד עצמו לדעת במנין המצות?

פורסם: ג' דצמבר 29, 2015 9:48 pm
על ידי שלמה ב
תודה לכולם,
אך כל התגובות לא מתייחסות לשאלתי.
זה דבר נתון שיש בזה מח' ראשונים כמו שכתב 'שברי לוחות',
אך שאלתי לדעת הסוברים שמקור הדין הוא מ'אך את דמכם' וכו', האם יש מישהו שמבאר למה זה לא נמנה במנין המצות?