שולחן ערוך יורה דעה הלכות מזוזה סימן רפו
אלו המקומות שחייבים במזוזה: אחד שערי בתים ושערי חצרות, מדינות ועיירות.
שו"ת מנחת יצחק חלק ז סימן יב
וראיתי בחז"א (ה' מזוזה סי' קע"ב אות ג') שכתב גם עמודי הטלגרף והחוט שעל גביהן שפיר חשוב צוה"פ להתיר הטלטול בשבת, וחייבין במזוזה, ואין קובעין מזוזה משום שאין המזוזה משתמרת, ולפעמים יש כאן שותפות נכרי עיין שם, וא"כ בנידונו ישוב חרדים והמזוזה משתמרת, שפיר חייב שם במזוזה.
ובמזוזה אין צו"ה מחייב במזוזה דאלת"ה אמאי לא עבדי' מזוזה בכל מקום שעושין צו"ה משום עירוב דהא שערי עיירות ג"כ חייבין במזוזה, אלא ודאי דזהו ההפרש שבין עירוב למזוזה דבמזוזה בעי' פתח ממש ובעירוב כשר אף צו"ה משו"ה פתחי שימאי וצו"ה אינו חייב במזוזה משא"כ בעירוב דסגי בצו"ה כשר בקנים וקונדיסין אף שהקנים דומים ממש לפתחי שימאי שיש בהם ענפים יוצאים ונכנסים כשר, דנהי דפתח ל"ה צו"ה מיהא הוי
הנה בעת שנעשו השערים ברחוב היהודים בקלוני"א ושאלתי את רבותי בגליל העליון אם יש לעשות מזוזה ולא השיבוני והי' בדעתי להוציא על זה כי בסיעתא דשמיא נבנו על פי. ובינותי כי שערי קהילת וורמש"א לא היה בהם מזוזה ונתתי אל לבי, וגם תלמיד אחד הזכיר לי מהני אבולי דמחוזא דפטירי משום סכנה הכי נמי אחרי שכותים דרים בתוכה ובית העצה תוך הרחוב פטור
מנין כתב:השאלה היא, איך זה אף אחד לא חושש לדעת החזו"א (והאגודה)?,
וכי כ"כ קשה בימינו לעשות באופן המשתמר?
[אפשר למשל להכניס את המזוזה בתוך העמוד של צוה"פ, או להלחים לעמוד כעין כספת ויש עוד הרבה אפשריות טכנולוגיות מתקדמות].
והלא בדאורייתא עסקינן!
עזריאל ברגר כתב:מנין כתב:השאלה היא, איך זה אף אחד לא חושש לדעת החזו"א (והאגודה)?,
וכי כ"כ קשה בימינו לעשות באופן המשתמר?
[אפשר למשל להכניס את המזוזה בתוך העמוד של צוה"פ, או להלחים לעמוד כעין כספת ויש עוד הרבה אפשריות טכנולוגיות מתקדמות].
והלא בדאורייתא עסקינן!
שיטת הרמבם במזוזה שאם אין דלת אין חיוב מזוזה, והוי סניף גדול להקל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים