בברכה המשולשת כתב:לצערינו יש נוצרים ימש"ו בא"י
שמש כתב:ומזכיר שם את מדלית הצלב שענד הראש"ל הגר"י מאיר זצ"ל.
חיים ושלו' כתב:בברכה המשולשת כתב:לצערינו יש נוצרים ימש"ו בא"י
לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו, (סליחה על הדברים שאינם לעניין שכתבתי כי רק נפלט לי כי בכל פעם שאני חושב על המדינה היהודית שלנו יוצא לי העגמ"נ בזה.)
בכל אופן להנוצרים אין שליטה פה בארה"ק.
שמש כתב:בפשטות אין איסור בצורת שתי וערב כשאינה נעשית לע"ז אלא לכבוד או לזיכרון וכד' וכ"ש כשלא מתכוונים בכלל לצלב אלא אגב צורה אחרת ניכר גם צלב (שהיא צורה פשוטה שמצויה מאוד בהרבה מקומות כדוגמת סימן הפלוס + ועוד). יש ע"כ תשובה של הגר"ע יוסף זצ"ל (בשו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סה ומזכיר שם את מדלית הצלב שענד הראש"ל הגר"י מאיר זצ"ל).
אגב העניין, שמעתי סיפור מעניין בשם חתנו של הגר"ע, שפ"א הגיע אליו רב שהיה ידוע כ'קורא במזוזות' וכד' ובקשה ממנו הרבנית ע"ה 'לקרוא' באחת ממזוזות הבית ואמר אותו רב שמרגיש שיש בבית ע"ז. חיפשו ומצאו מדליה שקיבל הרב ממלך ספרד ועליה צלב (סמל הממלכה). באו לשאול את הגר"ע האם להוציאה מהבית וענה להם 'זה מותר, תשאירו אותה'...
שמש כתב:בפשטות אין איסור בצורת שתי וערב כשאינה נעשית לע"ז אלא לכבוד או לזיכרון וכד' וכ"ש כשלא מתכוונים בכלל לצלב אלא אגב צורה אחרת ניכר גם צלב (שהיא צורה פשוטה שמצויה מאוד בהרבה מקומות כדוגמת סימן הפלוס + ועוד). יש ע"כ תשובה של הגר"ע יוסף זצ"ל (בשו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סה ומזכיר שם את מדלית הצלב שענד הראש"ל הגר"י מאיר זצ"ל).
אגב העניין, שמעתי סיפור מעניין בשם חתנו של הגר"ע, שפ"א הגיע אליו רב שהיה ידוע כ'קורא במזוזות' וכד' ובקשה ממנו הרבנית ע"ה 'לקרוא' באחת ממזוזות הבית ואמר אותו רב שמרגיש שיש בבית ע"ז. חיפשו ומצאו מדליה שקיבל הרב ממלך ספרד ועליה צלב (סמל הממלכה). באו לשאול את הגר"ע האם להוציאה מהבית וענה להם 'זה מותר, תשאירו אותה'...
שבילי דנהרדעא כתב:שמש כתב:בפשטות אין איסור בצורת שתי וערב כשאינה נעשית לע"ז אלא לכבוד או לזיכרון וכד' וכ"ש כשלא מתכוונים בכלל לצלב אלא אגב צורה אחרת ניכר גם צלב (שהיא צורה פשוטה שמצויה מאוד בהרבה מקומות כדוגמת סימן הפלוס + ועוד). יש ע"כ תשובה של הגר"ע יוסף זצ"ל (בשו"ת יחוה דעת חלק ג סימן סה ומזכיר שם את מדלית הצלב שענד הראש"ל הגר"י מאיר זצ"ל).
אגב העניין, שמעתי סיפור מעניין בשם חתנו של הגר"ע, שפ"א הגיע אליו רב שהיה ידוע כ'קורא במזוזות' וכד' ובקשה ממנו הרבנית ע"ה 'לקרוא' באחת ממזוזות הבית ואמר אותו רב שמרגיש שיש בבית ע"ז. חיפשו ומצאו מדליה שקיבל הרב ממלך ספרד ועליה צלב (סמל הממלכה). באו לשאול את הגר"ע האם להוציאה מהבית וענה להם 'זה מותר, תשאירו אותה'...
בודאי שאין על זה איסור ע"ז, דאל"כ היה לנו להקפיד לא להתפלל במקום שיש שם דגל באחד ממדינות האירופאיות שיש ע"ז צורה טמאה זו, או הנוסע בטיסה בחברת סוויס עיר, עכ"פ נראה מדברי הפוסקים שיש קפידה ע"ז, ואכן באמת צריך ביאור למה הקפידו על זה, ומאד מסתבר שאינו נוגע כל כך בזמנינוsize]
בברכה המשולשת כתב:חיים ושלו' כתב:בברכה המשולשת כתב:לצערינו יש נוצרים ימש"ו בא"י
לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו, (סליחה על הדברים שאינם לעניין שכתבתי כי רק נפלט לי כי בכל פעם שאני חושב על המדינה היהודית שלנו יוצא לי העגמ"נ בזה.)
בכל אופן להנוצרים אין שליטה פה בארה"ק.
וכפי שכתבתי בס"ד בספרי:
.
חיים ושלו' כתב:בברכה המשולשת כתב:לצערינו יש נוצרים ימש"ו בא"י
לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו, (סליחה על הדברים שאינם לעניין שכתבתי כי רק נפלט לי כי בכל פעם שאני חושב על המדינה היהודית שלנו יוצא לי העגמ"נ בזה.)
בכל אופן להנוצרים אין שליטה פה בארה"ק.
חיים ושלו' כתב:לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו.
פשוט כבשרא דתורא בחלבא שאסור כי אין מגיע לחלקו של גוי ואח"כ הגוי עושה רצונו אלא מגיע מיד היהודי לע"ז רח"לשש ושמח כתב:חיים ושלו' כתב:לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו.
למה כשהמדינה נותנת כסף לישיבות וכוללים ברור לכולם שאין הם עושים לנו שום טובה אלא הכל מכספי המיסים שלנו, וכשנותנים לכנסיות ברור שהם עושים רעה? [נוסח אחר: ישראל ונכרי שהשתתפו במעותיהם וחלק מתנאי השותפות הם שיתנו מעות לבית ע"ז מחלקו של הנכרי, האם יש בזה איסור יותר מכל מי שאינו מאבד בית ע"ז או מי שמחזיר לנכרי מה שהלוה לו ויודע שהנכרי יתרום לע"ז?]
חיים ושלו' כתב: סליחה על הבורות
שש ושמח כתב:חיים ושלו' כתב:לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו.
למה כשהמדינה נותנת כסף לישיבות וכוללים ברור לכולם שאין הם עושים לנו שום טובה אלא הכל מכספי המיסים שלנו, וכשנותנים לכנסיות ברור שהם עושים רעה? [נוסח אחר: ישראל ונכרי שהשתתפו במעותיהם וחלק מתנאי השותפות הם שיתנו מעות לבית ע"ז מחלקו של הנכרי, האם יש בזה איסור יותר מכל מי שאינו מאבד בית ע"ז או מי שמחזיר לנכרי מה שהלוה לו ויודע שהנכרי יתרום לע"ז?]
[העתקתי כתב למורי מהר"י סג"ל, ובעמדי לפניו - לדבר עמו - הנחתי - השלכתי הקולמוס וסכינא דספרא מידי על השלחן, ונפלו יחד כשתי וערב. והרב הרגיש בו קודם שראיתי, ואמר אלי להפרידם. ש"מ דמנהג יפה הוא מאחר דהוא ג"כ הקפיד - והוא הרגיש טרם שהרגשתי - ואף בלי מתכוון -].
עקביה כתב:ספר מהרי"ל (מנהגים) ליקוטים[העתקתי כתב למורי מהר"י סג"ל, ובעמדי לפניו - לדבר עמו - הנחתי - השלכתי הקולמוס וסכינא דספרא מידי על השלחן, ונפלו יחד כשתי וערב. והרב הרגיש בו קודם שראיתי, ואמר אלי להפרידם. ש"מ דמנהג יפה הוא מאחר דהוא ג"כ הקפיד - והוא הרגיש טרם שהרגשתי - ואף בלי מתכוון -].
מ"מ אין זו הלכה, אלא עניין של הרגשה.
ההרגשה של המהרי"ל אינו סתם הרגשה...
בברכה המשולשת כתב:חיים ושלו' כתב:בברכה המשולשת כתב:לצערינו יש נוצרים ימש"ו בא"י
לצערינו המדינה גם מתקצב אותם שיש בזה איסור חמור, ולא די בזה שאים מקיימים את המקרא מלא אבד תאבדון וגו' ונפסק להלכה בכל הפוסקים, ובזה יש לומר שאין ידינו תקיפה, אבל לתקצב אותם במעות שלנו, (סליחה על הדברים שאינם לעניין שכתבתי כי רק נפלט לי כי בכל פעם שאני חושב על המדינה היהודית שלנו יוצא לי העגמ"נ בזה.)
בכל אופן להנוצרים אין שליטה פה בארה"ק.
וכפי שכתבתי בס"ד בספרי:
יצויין, כי כמובן שאין בידינו מקור הלכתי המתיר מימון "צרכי דת" של דתות הגויים (יעויין בדברי הרב זרח ורהפטיג, בספרו בעיות דת ומדינה, עמ' 23 ואילך, שנדחק מאוד למצוא היתר לדבר, ולענ"ד לא עלה הדבר בידו, ואכמ"ל). עוד יעויין בהרחבה בדברים שכתב מע"כ ידידי ורעי הרב שלמה גליקסברג, בשו"ת ניצני ארץ, סימן א, עמ' 38 – 48, לגבי מעמדן ההלכתי הכללי של דתות הגויים הרווחות (נצרות ואיסלאם), ולמרות שאין הוא עוסק כלל ועיקר בשאלת תקצובן של דתות אלו, הרי שניתן להעלות מדיונו השלכות מסויימות גם לשאלה זו.
איגוד רבני אירופה
שבילי דנהרדעא כתב:שיש להם משרד ה"דתות" בלשון רבים ה"י.
חיים ושלו' כתב:ויל"ע...אם טעם האיסור מחמת שיש טומאה בצורה זו אפילו שלא נעשה לשם ע"ז.
חיים ושלו' כתב:או [דילמא רק] חששו מפני הנוצרים ששלטו שם.
סתם יהודי כתב:שבילי דנהרדעא כתב:שיש להם משרד ה"דתות" בלשון רבים ה"י.
אין כזה משרד.
http://dat.gov.il/Pages/HomePage.aspx
סתם יהודי כתב:שבילי דנהרדעא כתב:שיש להם משרד ה"דתות" בלשון רבים ה"י.
אין כזה משרד.
http://dat.gov.il/Pages/HomePage.aspx
חיים ושלו' כתב:סתם יהודי כתב:שבילי דנהרדעא כתב:שיש להם משרד ה"דתות" בלשון רבים ה"י.
אין כזה משרד.
http://dat.gov.il/Pages/HomePage.aspx
זה לא כל כך משנה, אם הם מעבירים כסף לעבודה זרה הרי זה עוון בל יכופר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 466 אורחים