עמוד 1 מתוך 1

למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 2:46 am
על ידי סתם יהודי
לפי הברייתא בסנהדרין נו סע"א שהראשונים שהצטוו על "שופך דם האדם" (ועל שאר מצוות בני נח) היו נח ובניו.

Re: למה קין - והמקלל - נענשו, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהי

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 2:54 am
על ידי יאיר
אדה"ר נצטוה 6 מצוות ונח ובניו נצטוו במצוה השביעית של 7 מצוות בני נח, איבר מן החי.

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהי

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 6:02 am
על ידי סתם יהודי
תמיהתי היא אליבא דהברייתא בסנהדרין נו סע"א, ששם מבואר שהראשונים שנצטוו על שבע מצוות בני נח הם נח ובניו. א"כ זה כולל גם את איסור רציחה, כדמוכח גם מפשט הפסוק "שופך דם האדם וגו".

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 8:16 am
על ידי בברכה המשולשת
יעויין בתחילת ספר חסידים (מהדורת מק"נ)

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 12:45 pm
על ידי פלתי
ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 2:52 pm
על ידי ע. התשבי
בברכת אברהם כאן כתב, וז"ל: "רד״ה ותשחת הארץ מדאיענש עלייהו שמע מינה איפקוד עלייהו. צ״ב, הא קי״ל דאין עונשין אא״כ מזהירין, ובכל מקום אמרו עונש שמענו אזהרה מנין, ולעיל (נ״ו ע״א) אפילו אזהרת עשה לא שמה אזהרה.
ונראה מכאן דלבן נח לא נאמר כלל זה, ודי באזהרה היוצאת מהעונש. וכן נראה ממש״כ שופך דם האדם באדם דמו ישפך, דאין זה אזהרה אלא עונש, ומשמע דסגי בציווי היוצא מזה ממילא".

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 3:04 pm
על ידי ע. התשבי
פלתי כתב:ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

תוכל לציין מקומו המדוייק? (או קישור לאוצר)

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

פורסם: ה' פברואר 25, 2016 3:19 pm
על ידי פלתי
ע. התשבי כתב:
פלתי כתב:ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

תוכל לציין מקומו המדוייק? (או קישור לאוצר)

http://www.otzar.org/aspcrops/168308_25 ... 522016.asp