עמוד 1 מתוך 1

הניקוד במרדכי

פורסם: ו' מרץ 04, 2016 2:01 am
על ידי שבילי דנהרדעא
מה הניקוד הנכון תחת האות ד' במילת מרדכי, האם בקמ"ץ או בשו"א? מה הניקוד בכתר אר"צ?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ו' מרץ 04, 2016 8:44 am
על ידי איש וילנא
בכתר בקמץ, ועיין ספר אם למקרא

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ו' מרץ 04, 2016 9:32 am
על ידי סתם יהודי
לא בקמץ אלא בחטף קמץ, ונ"מ להברה ספרדית ועוד.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ו' מרץ 04, 2016 9:34 am
על ידי לבנון
במנחת שי האריך בזה

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ש' מרץ 05, 2016 10:21 pm
על ידי חיים ושלו'
סתם יהודי כתב:לא בקמץ אלא בחטף קמץ, ונ"מ להברה ספרדית ועוד.
מה פירוש? ולאשכנזים אין נפק"מ?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ש' מרץ 05, 2016 10:21 pm
על ידי חיים ושלו'
לבנון כתב:במנחת שי האריך בזה

יש מנחת שי על מגילה? איפה זה מודפס?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ש' מרץ 05, 2016 10:53 pm
על ידי סתם יהודי
חיים ושלו' כתב:
סתם יהודי כתב:לא בקמץ אלא בחטף קמץ, ונ"מ להברה ספרדית ועוד.
מה פירוש? ולאשכנזים אין נפק"מ?

האשכנזים מבטאים קמ"ץ כמו חטף קמ"ץ.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ש' מרץ 05, 2016 11:16 pm
על ידי לבנון
חיים ושלו' כתב:
לבנון כתב:במנחת שי האריך בזה

יש מנחת שי על מגילה? איפה זה מודפס?

תחפש באוצר תחת שם המחבר 'נורצי', והוא יביא אותך לאיזה חומש מקראות גדולות שזה הודפס בסופו. (התוכנה לא זמינה לי כעת, כך שאינני יכול להפנות אותך יותר מדוייק).
ואגב, יש מנחת שי על כל כ"ד כתבי הקודש.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ש' מרץ 05, 2016 11:25 pm
על ידי שבילי דנהרדעא
יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 12:08 am
על ידי יבנה
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 9:00 am
על ידי ארזי ביתר
חיים ושלו' כתב:
לבנון כתב:במנחת שי האריך בזה

יש מנחת שי על מגילה? איפה זה מודפס?

www.otzar.org/wotzar/book.aspx?16125&pageid=P0133L

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 10:25 am
על ידי חיים ושלו'
יבנה כתב:
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

איש וילנא כתב:בכתר בקמץ, ועיין ספר אם למקרא

????

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 10:26 am
על ידי חיים ושלו'
סתם יהודי כתב:
חיים ושלו' כתב:
סתם יהודי כתב:לא בקמץ אלא בחטף קמץ, ונ"מ להברה ספרדית ועוד.
מה פירוש? ולאשכנזים אין נפק"מ?

האשכנזים מבטאים קמ"ץ כמו חטף קמ"ץ.

זה אינו נראה נכון בכלל, המדקדקים יודעם לבטא החילוק, ובפרט בהברה ההונגרית והפולנית יש חילוק.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 11:06 am
על ידי סתם יהודי
חיים ושלו' כתב:
סתם יהודי כתב:האשכנזים מבטאים קמ"ץ כמו חטף קמ"ץ.

זה אינו נראה נכון בכלל, המדקדקים יודעם לבטא החילוק, ובפרט בהברה ההונגרית והפולנית יש חילוק.


האמנם יש הבדל בין ההברה האשכנזית של: "ואם איש עָנִי הוא", לבין ההברה האשכנזית של: "ראיתי את עֳנִי עמי אשר במצרים"?
והאמנם יש הבדל בין ההברה האשכנזית של: "צָרִי ילטוש עיניו לי" (איוב טז ט, כלומר: הצר שלי ילטוש עיניו לי), לבין ההברה האשכנזית של: "מעט צֳרִי ומעט דבש"?
אדרבא: החכימנו, כי תורה היא, וללמוד אנחנו צריכים, ובמיוחד צריכים לדעת איך להגות נכון בקס"ת, ותזכה למצוות.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 1:33 pm
על ידי חיים ושלו'
בודאי, בהברה החסידית (הפולנית וכדומה) יש הבדל גדול, הקמ"ץ סתם מבטאים כמנהגם, אבל בחט"ף קמ"ץ הם מבטאים יותר בחטף והוא בין קמ"ץ לשו"א, והוא דומה לקמ"ץ ליטאית.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 1:50 pm
על ידי סתם יהודי
חיים ושלו' כתב:בודאי, בהברה החסידית (הפולנית וכדומה) יש הבדל גדול, הקמ"ץ סתם מבטאים כמנהגם, אבל בחט"ף קמ"ץ הם מבטאים יותר בחטף והוא בין קמ"ץ לשו"א, והוא דומה לקמ"ץ ליטאית.


אתה צודק, אני כל הזמן חשבתי על ההברה האשכנזית הלא-חסידית, ובה אין הבדל: שניהם מבוטאים בה כמו חולם ספרדי.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 2:27 pm
על ידי שבילי דנהרדעא
האמת הוא שאין ההבדלים בין חסידים ולא-חסידים, כל ההבדים בין ההברות מגיע מארץ מוצאו, הבעש"ט והבעל התניא כנראה התפללו בהברה ליטאית, והנודע ביהודה כנראה התפלל בהברה חסידית.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 2:59 pm
על ידי סתם יהודי
שבילי דנהרדעא כתב:האמת הוא שאין ההבדלים בין חסידים ולא-חסידים, כל ההבדים בין ההברות מגיע מארץ מוצאו, הבעש"ט והבעל התניא כנראה התפללו בהברה ליטאית, והנודע ביהודה כנראה התפלל בהברה חסידית.


אה"נ. אלא שאני חשבתי כל הזמן על ההברה הליטאית.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 06, 2016 3:23 pm
על ידי יהודי של פעם
באשכול "העלאת מאמרים" ישנו מאמר ממצה העוסק באופן הגיית חטפים באופן כללי (חטף פתח וחטף קמץ), וכן בענין הגיית מרדכי.
על פי מסקנתו שם נכון יותר לקרוא את הדלי"ת כקמץ, אך כדאי לקרוא את כל המאמר על מנת להבין את מהותו של החטף, ולמה הוא נהגה כן.
מצורף הקישור מהאשכול הנ"ל.

download/file.php?id=27146

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ג' מרץ 08, 2016 1:38 am
על ידי סגי נהור
שבילי דנהרדעא כתב:האמת הוא שאין ההבדלים בין חסידים ולא-חסידים, כל ההבדים בין ההברות מגיע מארץ מוצאו, הבעש"ט והבעל התניא כנראה התפללו בהברה ליטאית, והנודע ביהודה כנראה התפלל בהברה חסידית.


בעל התניא אכן, כמובן וגם פשוט, וכמו גם אדמו"רי בית סלונים. אבל לגבי הבעש"ט אתה טועה כנראה. באותו חבל ארץ שבו חי ופעל הבעש"ט שולטת הברה כמעט פולנית (מלבד הציר"י הזהה לזה של הרוסים-ליטאים).

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 13, 2016 9:57 am
על ידי חיים ושלו'
יבנה כתב:
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

אז איך יודעים שב'כתר הניקוד בחף קמ"ץ?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: א' מרץ 13, 2016 10:41 am
על ידי סתם יהודי
חיים ושלו' כתב:
יבנה כתב:
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

אז איך יודעים שב'כתר הניקוד בח[ט]ף קמ"ץ?

מובא גם בנחמיה ז' ז'. ומתוך העניין שם, ברור שהכוונה למרדכי של המגילה - כיעו"ש ובפסוק הקודם לו (וכן מובא בגמ' - מגילה טו ע"א וטז ע"א - ומנחות סה ע"ב, שהוא אותו מרדכי).
אגב גם בספר עזרא ב' ב', מוזכר אותו מרדכי עצמו שמוזכר בנחמיה (כדמוכח להדיא משם), אלא שספר עזרא של הכתר - גם כן אבד - וחבל עדו"מ.

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ב' מרץ 28, 2016 10:34 am
על ידי חיים ושלו'
יבנה כתב:
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

ראיתי בפורים תיקון סופרים על מגילה מדוייק על פי נוסח כתר אר"ץ, מה פירוש?

Re: הניקוד במרדכי

פורסם: ב' מרץ 28, 2016 6:06 pm
על ידי בברכה המשולשת
חיים ושלו' כתב:
יבנה כתב:
שבילי דנהרדעא כתב:יש איזשהו מקום שניתן לראות צילום ממגילת אסתר בכתר אר"צ?

זו אחד מהספרים שנאבדו.

ראיתי בפורים תיקון סופרים על מגילה מדוייק על פי נוסח כתר אר"ץ, מה פירוש?


לפי השחזור מהערות המסורה