היום בבוקר יצאו כל בני ובנות ישראל הכשרות בבגדים משונים כמנהגן של ישראל, והנה נגלה לעיני דבר מעניין, בעוד שכל הבנות האשכנזיות מצאו להן תחפושות שנועדו לבנות, הרי שדווקא אצל הספרדיות היו כמה וכמה שהתחפשו ל'אבות' בלבשן חליפה ועניבה וכובע.
וכאן הבן שואל, הרי ניחא האשכנזיות, הרי יש להן אולי היתר לסמוך על פסקו של מהר"י מינץ, שהרמ"א הסתמך עליו לעניין כלאים ומצאנו כמה וכמה פוסקים שסמכו עליו (ודיון נפרד יוקדש האם מותר להן ללבוש בגדים אלו במסיבת הפורים, יומיים לפני פורים).
אולם הפוסקים הספרדיים לא הסתמכו מעולם על היתרים אלו (מאחר ובארצותם לא נהגו להתחפש). האם כאן באר"י שהספרדים לקחו את מנהג ההתחפשות האשכנזי, האם יש להם גם היתר לסמוך על הפוסקים האשכנזיים המתירים ללבוש כלי גבר, או כיון שמעולם לא התירו הפוסקים הספרדיים אסור להן ללבוש כלי גבר ואפילו ביום הפורים?.