עמוד 1 מתוך 1

איסור כתיבה ביום טוב

פורסם: א' אפריל 10, 2016 12:28 pm
על ידי שמואל דוד
ב"ב קנז: רשב"ם ד"ה המוקדמים - שנכתבו ביום טו בניסן... וצ"ע מדוע נקט יום שאסור במלאכה

Re: הערה ברשב"ם בבא בתרא קנז:

פורסם: א' אפריל 10, 2016 4:25 pm
על ידי י. אברהם
עי' גליונות קה"י

Re: הערה ברשב"ם בבא בתרא קנז:

פורסם: א' אפריל 10, 2016 8:15 pm
על ידי י. אברהם
בקובץ אהל תורה (תרפ"ט) סי' ע' הק' כן, והעורך הרב פנחס הירשפרונג זצ"ל ציין עוד לרש"י ר"ה ו: ד"ה מיום ליום, שפי' ג"כ אם מכרה בט"ו בניסן.

עוד ציין שם לרש"י יבמות לד. ד"ה בשופעת וכמו שידוע. [איני יודע למה כוונתו]

(וזכר לכה"ג בכריתות יד: הבא על בת בתו, שהמשילו הראשונים ביעקב ומשפחתו, ועי' בשטמ"ק שם: אליפז וכו')

Re: הערה ברשב"ם בבא בתרא קנז:

פורסם: א' אפריל 10, 2016 10:47 pm
על ידי סתם יהודי
שמואל דוד כתב:ד"ה המוקדמים - שנכתבו ביום טו בניסן... וצ"ע מדוע נקט יום שאסור במלאכה

עיין גיטין ח ע"ב, וב"ק פ ע"ב: "כותבין עליו אונו [=שטרו], אפילו בשבת" (ועיין עוד באוקימתת הגמ' שם).

Re: הערה ברשב"ם בבא בתרא קנז:

פורסם: ב' מאי 22, 2017 10:30 pm
על ידי שמואל דוד
י. אברהם כתב:
עוד ציין שם לרש"י יבמות לד. ד"ה בשופעת וכמו שידוע. [איני יודע למה כוונתו]



שם ברש"י מסכת יבמות דף לד עמוד א ד"ה ומתוך: "שנולדו הזכרים באחד בתשרי והנקבות באחד בתשרי לשנה הבאה".
נקט תאריך "עגול" א' בתשרי, למרות שהוא יום הדין.

ע"ע בספר כלי גולה עמ"ס ב"ב

רש"י ראש השנה ו: מכירה ביו"ט

פורסם: ה' יוני 29, 2017 2:54 am
על ידי שמואל דוד
וע"ע רש"י ראש השנה ו: ובשפתי חכמים שם

Re: איסור כתיבה ביום טוב

פורסם: ה' יולי 13, 2017 1:25 am
על ידי שמואל דוד
רשב"ם קעא. שהרי אין ישראל כותבים שטרות בשבת כו'