הודעהעל ידי שש ושמח » ו' מאי 06, 2016 1:53 pm
[הראב"ד לא כ"כ מדנפשיה אלא מכח ד' התו"כ שם (צו מכילתא דמילואים אות ד') והכי איתא התם, כשם שהסדיר משה עבודת מקדש כך הסדיר עבודת כהונה ולויה בגדי כל אחד ואחד לפי מה שהוא מקריב, ע"כ. - ובזכרון אהרון ובביאור הח"ח שם ביארו באופן אחר, וכנראה נקטו דלא כהראב"ד].
ובדברי הימים (א ט"ו כ"ז) כתיב, ודויד מכרבל במעיל בוץ וכל הלוים הנשאים את הארון והמשררים וכנניה השר המשא המשררים ועל דויד אפוד בד: ופירש"י, וכל הלוים - כמו כן מכורבלים במעיל בוץ כו', - ועוד כתיב (שם ב ה יב) והלוים המשררים לכלם לאסף להימן לידתון ולבניהם ולאחיהם מלבשים בוץ כו' מחצרים בחצצרות: - הרי שהיו לובשים בגדי בוץ, ואמנם י"ל שלא היו כן תמיד אלא רק בזמנים אלו לכבוד הבאת הארון למקומו.
[ובשם החת"ס (בתורת משה שמות ל"ט א') ראיתי שמפרש שבגדי שרד דכתיב בקרא הם בגדי הלויים, וא"כ מבואר שהם מתכלת וארגמן וכו', וזה נסתר מהפסוקים הנ"ל שמבואר שהיו של בוץ].
כל מ"מ אלו הם מגליון "תורת הקרבנות" גליון ל"ז, (שבט ה'תשע"ו), וכמדומני שבגליונות שלאחמ"כ דנו בזה והביאו עוד מ"מ.