עמוד 1 מתוך 1

זכירת עמלק בפרשת תצא בשנת העיבור - שיעור שכחה י"ב חודש

פורסם: ב' יוני 06, 2016 12:46 am
על ידי סייג לחכמה
ראיתי קושיא נפלאה על מה דאיתא בספר מהר"ם שיק על תרי"ג מצות (מ"ע תר"ה ל"ת שס"ה באות ב') בשם החתם סופר דבשנת העיבור היא מכוין לצאת זכירת מעשה עמלק בקריאה בפרשת תצא משום דעד הקריאה בפרשת זכור יעבור שיעור שכחה דהיא י"ב חודש, כדאיתא בפרק אלו מציאות במת ובאבידה.
ולכאורה מרפסין איגרא, דאם אתה חושש מחמת שיעור שכחה הלא שייך חשש זו כמעט בכל שנה ושנה אף דלא הוי שנת העיבור, דהא שבת זכור אינו קבוע ביום קבוע בחודש, אלא הוי פעם בט' לחודש ופעם בי' לחודש וכו', ובשנה הבאה יהא לדוגמה בי"א או בי"ב, א"כ שייך שיעור שכחה בשאר שנים, ולא מצינו מי שיחשוש לכוין בקריאת פ' תצא בסתם שנה, והיא קושיא עצומה.

Re: זכירת עמלק בפרשת תצא בשנת העיבור - שיעור שכחה י"ב חודש

פורסם: ו' אוגוסט 24, 2018 6:46 pm
על ידי שמואל דוד
יישר כח על השאלה הנפלא.
viewtopic.php?t=3587

Re: זכירת עמלק בפרשת תצא בשנת העיבור - שיעור שכחה י"ב חודש

פורסם: ו' אוגוסט 24, 2018 7:25 pm
על ידי אהרן תאומים
עלה ברעיוני א בעל'באטישע תירוץ, בשנה רגילה יכול להיות הבדל של כמה ימים בודדים ומיד שנכנסים לשבוע שקוראים בו זכור כבר מתכוננים ואמרים בשבת הזו נקרא זכור וממילא זה עצמו כבר קיום בחלקו של מצות הזכירה, משא"כ בעיבור שנה ופשוט

Re: זכירת עמלק בפרשת תצא בשנת העיבור - שיעור שכחה י"ב חודש

פורסם: ו' אוגוסט 24, 2018 8:12 pm
על ידי שמואל דוד
אהרן תאומים כתב:עלה ברעיוני א בעל'באטישע תירוץ, בשנה רגילה יכול להיות הבדל של כמה ימים בודדים ומיד שנכנסים לשבוע שקוראים בו זכור כבר מתכוננים ואמרים בשבת הזו נקרא זכור וממילא זה עצמו כבר קיום בחלקו של מצות הזכירה, משא"כ בעיבור שנה ופשוט

יפה מאוד

Re: זכירת עמלק בפרשת תצא בשנת העיבור - שיעור שכחה י"ב חודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 9:17 am
על ידי גלרשטיין
לכאורה הגר״א אין לחשוש לזה...
Unknown-25.png
Unknown-25.png (341.07 KiB) נצפה 1407 פעמים