עמוד 1 מתוך 1

'מאמר נפלא' בטעם קריאת הנער בשם 'בר מצוה' – שלוחי מצוה אנן

פורסם: ד' יוני 22, 2016 11:21 am
על ידי אור היוקד
ביסודו של קריאת שמו של 'נער הבר מצוה' אם נתבונן נראה דתמיהה רבתי קמה וגם ניצבה, דעל מה ולמה קראוהו חכמינו בשם 'בר-מצוה', וכל כולו סובב והולך בעיקר על אודות ענין 'המצוות', דעל מה ולמה פתחו והדגשו בו את ענין 'המצוות' דווקא, עד כדי שכל היום כולו נקרא על שם זה 'בר מצוה' על קבלת עול המווצת שבו, ולא מוזכר כלל עצם ענין 'האור הגדול' אור זיו 'מאור התורה' שעתה זוהר ומאיר בו ביתר שאת, כולא האי להיכן פרכה שאיננה מוזכרת כלל וכלל ולו אף ברזימה כל שהוא.

המאמר שלפנינו מבאר את הדבר, ואת הקשר לפרשתנו פרשת שלח לך.

Re: 'מאמר נפלא' בטעם קריאת הנער בשם 'בר מצוה' – שלוחי מצוה אנן

פורסם: ד' יוני 22, 2016 11:34 am
על ידי 203040
מאמר יפה למאוד, אף פעם לא חשבתי על הכיון הזה, מי איפא בעל הדברים?

Re: 'מאמר נפלא' בטעם קריאת הנער בשם 'בר מצוה' – שלוחי מצוה אנן

פורסם: ד' יוני 22, 2016 1:30 pm
על ידי פלגינן
אור היוקד כתב:ביסודו של קריאת שמו של 'נער הבר מצוה' אם נתבונן נראה דתמיהה רבתי קמה וגם ניצבה, דעל מה ולמה קראוהו חכמינו בשם 'בר-מצוה', וכל כולו סובב והולך בעיקר על אודות ענין 'המצוות', דעל מה ולמה פתחו והדגשו בו את ענין 'המצוות' דווקא, עד כדי שכל היום כולו נקרא על שם זה 'בר מצוה' על קבלת עול המווצת שבו, ולא מוזכר כלל עצם ענין 'האור הגדול' אור זיו 'מאור התורה' שעתה זוהר ומאיר בו ביתר שאת, כולא האי להיכן פרכה שאיננה מוזכרת כלל וכלל ולו אף ברזימה כל שהוא.

אכן פלא גדול. הרי מצוות הן דבר שולי מאוד. ובשלמא אם היה נקרא בר-אור או אולי אפילו בר-מקוה או בר-הכנה-למצוה, בר-חסידות, ניחא. אבל בר-מצוה, מה בכך?!
מרפסין אגרא.

Re: 'מאמר נפלא' בטעם קריאת הנער בשם 'בר מצוה' – שלוחי מצוה אנן

פורסם: ד' יוני 22, 2016 1:49 pm
על ידי אור היוקד
למה לך לקנטר, למה לך לזלזל, קצת ענוה לא תזיק לך.

התבונן נא בפסוק היטב, 'נר מצוה - ותורה אור',ואידך פרישא זיל גמור:

Re: 'מאמר נפלא' בטעם קריאת הנער בשם 'בר מצוה' – שלוחי מצוה אנן

פורסם: ד' יוני 22, 2016 1:54 pm
על ידי אור היוקד
אכן פלא גדול. הרי מצוות הן דבר שולי מאוד. ובשלמא אם היה נקרא בר-אור או אולי אפילו בר-מקוה או בר-הכנה-למצוה, בר-חסידות, ניחא. אבל בר-מצוה, מה בכך?!
מרפסין אגרא.


למה לך להודיע בשער בת רבים מרמתך ה......, אכן זה נראה שלא טבלת הרבה במי הדעת ובמי מקוה.