עמוד 1 מתוך 1

הנושא נבילה - האם מטמא כלים שהוא נושא אותם ללא נגיעה?

פורסם: ג' יולי 12, 2016 9:15 am
על ידי ברי היזיקא
הנושא נבילה הרי הוא אב הטומאה, ומטמא בגדים וכלים שהוא נוגע בהם כמבואר במשניות.

מה הדין אם הוא נושא נבילה בידו אחת, ובידו השניה הוא נושא [ולא נוגע] בכלים ובגדים, האם הוא מטמא אותם? או לא?

להלן ציטוט מהגר"א:

ובנושא נבילה כתיב "יכבס בגדיו" שמטמא בגדים שנשא בשעה שנושא את הטומאה.

בגדים שנשא - משמע אף אם לא נגע בהם. האומנם?

Re: הנושא נבילה - האם מטמא כלים שהוא נושא אותם ללא נגיעה?

פורסם: ג' יולי 12, 2016 9:40 am
על ידי שואב מים
משנה מסכת חגיגה פרק ג
הנושא את המדרס נושא את התרומה

רמב"ם על משנה מסכת חגיגה פרק ג משנה א
ואמרו הנושא את המדרס הוא נושא את התרומה, רוצה לומר שנושא תרומה ובגד שנטמא במדרס הזב ביחד, כגון שיתן את שניהן על דף וישאם

תפארת ישראל - יכין מסכת חגיגה פרק ג משנה א
ז) המדרס. הוא כלי או מלבוש שישב עליו הזב [עי' בהקדמתי לטהרות סי' כ"ג]:
ח) נושא את התרומה. ר"ל מותר לישא באותה שעה תרומה, כשאינו נוגע בה נגיעה שיטמא התרומה, כגון שהתרומה בכלי חרס, שאינו מטמא מגבה, והנושאה נוגע בהכלי רק מגבה:

Re: הנושא נבילה - האם מטמא כלים שהוא נושא אותם ללא נגיעה?

פורסם: ג' יולי 12, 2016 10:53 am
על ידי סעדיה
ברי היזיקא כתב:הנושא נבילה הרי הוא אב הטומאה, ומטמא בגדים וכלים שהוא נוגע בהם כמבואר במשניות.

מה הדין אם הוא נושא נבילה בידו אחת, ובידו השניה הוא נושא [ולא נוגע] בכלים ובגדים, האם הוא מטמא אותם? או לא?

להלן ציטוט מהגר"א:

ובנושא נבילה כתיב "יכבס בגדיו" שמטמא בגדים שנשא בשעה שנושא את הטומאה.

בגדים שנשא - משמע אף אם לא נגע בהם. האומנם?

כ"כ הרא"ש (זבים ה' א') אמנם אין זה דעת הגר"א כמבואר בא"ר כלים א' ב'.

Re: הנושא נבילה - האם מטמא כלים שהוא נושא אותם ללא נגיעה?

פורסם: ג' יולי 12, 2016 2:49 pm
על ידי ברי היזיקא
אין לזה קשר להרא"ש, הרא"ש מדבר באופן שהוא לובש כמה בגדים, ומטמאם אע"פ שאינו נוגע בהם. הגר"א מדבר בנושא כלים או בגדים ולא לנוגע ולא לובש!

Re: הנושא נבילה - האם מטמא כלים שהוא נושא אותם ללא נגיעה?

פורסם: ג' יולי 12, 2016 3:54 pm
על ידי סעדיה
ברי היזיקא כתב:אין לזה קשר להרא"ש, הרא"ש מדבר באופן שהוא לובש כמה בגדים, ומטמאם אע"פ שאינו נוגע בהם. הגר"א מדבר בנושא כלים או בגדים ולא לנוגע ולא לובש!

וכי אין כל לובש נושא (וממילא מוכח מהגר"א בא"ר שנושא ואינו נוגע איננו מטמא)?